IT spetsialist ja lugemine

12

IT spetsialist ja lugemine

TauriAlas
Paljusid IT spetsialiste, kellega olen kokku puutunud ning kes reaalselt ka midagi oskavad, iseloomustab suur lugemus. S.t. nad loevad erinevat (k.a. teemasse mittepuutuvat) materjali väga palju, mistõttu nende silmaring ja probleemide lahendusoskus on üsnagi kõrgel tasemel.

Kui oluliseks pead Sina lugemist/enesearengut ning milliseid materjale sealjuures enim kasutad?

Mulle endale meeldib lugeda peamiselt Mediumis avaldatud kogemusartikleid (https://medium.com/), samuti ei saa vähetähtsaks pidada Business Insideri artikleid (pahna vahelt leiab päris tihti ka häid teoseid; www.businessinsider.com). Üks allikas, kust materjali saab on Kristjan Lepiku poolt modereeritav "Nädalavahetuse lugemisnurk" grupp Facebookis (https://www.facebook.com/lugemisnurk?fref=ts).
.

Re: IT spetsialist ja lugemine

.
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: IT spetsialist ja lugemine

SiimVeskilt
Areng on alati suhteline ja seda on raske mingit saiti pikemalt jälgides hinnatagi, et kas nüüd arenesin või mitte. Aga ma ise nüüd tagasi vaadates ütleks, et läbi aja on väga arendavad allikad olnud com.lang.c++ (s.t konkreetse keele uudisgrupid) ja igasugused paberil raamatud, mida on keelte autorid ise kirjutanud. Y Combinator uudised aitavad IT maailmaga kursis olla.

Re: IT spetsialist ja lugemine

Chito
Lugemine ja enesearendamine peaksid võtmesõnadeks olema. Kõik siin elus ei tooda hõbekandikul ette :) ja mida rohkem sa tead, seda suurem on arusaamine ja objektiivsus seejuures.

Paraku pean tunnistama, et varem lugesin raamatuid rohkem, aga see oli jäänud tahaplaanile. Täna oligi plaanis Pekka Himanen'i raamat laenutada, aga ID-kaart ununes koju.

Raamat ei pea ainult paberkujul olema, sellega nõustume vast enamik. Avastasin, et Hacking for Dummies'el on neljas versioon ka olemas (kõik PDF-ina võimalik alla laadida). Varasemalt sai esimest lehitsetud (eestikeelde tõlgitud variant). Sealt tuli ka arusaam, et häkkimine pole see õige kräkkimine. Eetilised häkkerid ka eksisteerivad.

Lugemine üldse arendab, suurendab sõnavara, mis annab juurde eneseväljendusele.

Re: IT spetsialist ja lugemine

AlekseiSuvorov
Lihtsalt igapäevatööd tehes, sealjuures midagi juurde lugemata jääb möödapääsmatult ajale jalgu. Kui on vähegi tahet oma vallas areneda või midagi paremini teha, tuleb ka eneseharimisse investeerida (lugemise puhul siis valdavalt aega). Seega igasugust eneseharimist pean mina isiklikult vägagi oluliseks.

Mida mina kasutan? Erialastest raamatutest olen üsna mitmed kas läbi lugenud või üle keskmise põhjalikult tutvunud. ISTQB sertifikatsiooni tehes oli selleks kurrikulumi raamat, igapäevatööks kasulikku sai ammutatud eralastest raamatutest nagu näiteks (kõiki ei hakka loetlema, toon pigem paar kasulikumat/märkimisväärsemat teost esile) Lessons Learned in Software Testing (soovitan igale testijale) ja Testing Computer Software (natuke pikem, keerulisem ja veidi aegunud aga jätkuvalt kasulik). Igapäevatöös on möödapääsmatud online-allikad nagu erinevad foorumid, blogid ja küsi/vasta keskkonnad (nt. stackoverflow.com).

Re: IT spetsialist ja lugemine

Kaidar
Ma ilmselt olen kohutav lugeja. Üldjuhul ei ole selleks lihtsalt aega ning kui on valida, siis pigem loeksin midagi vaba aja sisustamises, mis ei ole ametialaselt kuidagi seotud. Viimaseks raamatuks valisin Raul Rebane "Võimalik", mis ilmselt saab läbi loetud paari päevaga, kuid mis tööalaselt ei anna midagi juurde.
Olen tähele pannud, et enamus inimesi kasutab  enda harimiseks eelkõige foorumeid, guugeldamist, youtube videosid. Ka need avardavad päris palju silmaringi just tööalaselt ning leiab nii mõnegi probleemile lahenduse.
Sõber Elionist rääkis ka, kuidas nad ühe IT spetsialisti tööle võtsid. Ta pidi hakkama lahendama mingeid keerulisi andmetabelite probleeme, anti eelmine päev youtube link kätte ning järgmine päev tehti katsepäev, kus vaadati, kas saab ülesannetega hakkama. Selgus, et sai väga hästi ning võeti ka tööle. Ei ole kindel, kui palju oli tal töölesaamisest kasu youtube lingist või kas ta uuris ise täiendavalt artiklitest uute tööülesannete kohta.
Tänan linkide eest. Facebookis olen päris palju ühistranspordis, seega on alati hea midagi asjalikumalt juurde vaadata.
eh

Re: IT spetsialist ja lugemine

eh
Tegelikult on väga palju tarku inimesi, kes ei ole just ülemäära kirglikud oma valdkonna suhtes ja teevad miinimumi (aga hästi), et palk koju tuua. Tean ka isiklikult selliseid - nad on väga kohusetundlikud ja tugeva analüütilise mõtlemisega. Mu hinnangul nad väga palju ei loe ja kui loevad, siis ainult niipalju, et töö ära teha ja nii mitmeski töökohas muutuvad ju kasutatavad tehnoloogiad aeglaselt. Seega tundub, et võib saada ka ilma suure erialase lugemuseta, aga kindlasti ei ole see optimaalne variant.

P.S. Mulle lugemine meeldib ja loen pigem huvist kui soovist olla kompetentne - niipidi tegelikult ongi loogilisem.

Re: IT spetsialist ja lugemine

TauriAlas
Väga hea, tegelikult sinna tahtsingi välja jõuda, et millistel alustel keegi loeb? Olen tähele pannud, et need inimesed, kes loevad oma valdkonnast erinevat teksti, suudavad asju oma valdkonnasiseselt paremini edasi anda. Ilmselt tuleneb see asjaolust, et vaid kitsa valdkonnaga tegeledes nõrgeneb inimese enda oskus välispidiselt suhelda. Klammerdutakse enda tegemistesse kinni ja tekib nn klappidega hobuse efekt, kus vaid ühte avaust nähakse (ent seda muidugi juba tasemel 'suurepärane'). Seega minu meelest on hea kui IT spetsialist loeb ka 'teemavälist' kirjandust, olgu see siis ulme või majandus.

Re: IT spetsialist ja lugemine

Alo P.
Ei leia, et lugemine on see ainuõige vahed millega iga nö korralik IT-spets peaks enda aega sisustama, kas töistel eesmärkidel, enesetäiendamiseks või aja surnuks löömiseks.

Mina kes ma olen suhteliselt kehva lugeja või siis teisest perspektiivis rohkem visuaalne vend, meeldib mulle pigem veeda aega asjalike filmikesi või dokumentaale vaadates, bussiga tööle ja tagasi sõites on kõrvas tehnikaga seonduv podcast ning eneseharimise koha pealt käin igal pool tasuta seminaridel, õppepäevadel jne

Ei tahaks arvata, et mitte lugemine = kuidagimoodi halvem spetsialist, aga sellega kindlasti nõustun, et kõige ei saa kuskilt vaadata/kuulata ning lueb lappata läbi ka eriti kuiva tehnilist kirjandust.

Re: IT spetsialist ja lugemine

Raul Valge
Mul on töö juures kasutada päris paras raamatukogu erialast kirjandust. Paraku olen neist enamikke vaid põgusalt sirvinud, vaid paari raamatut olen ka natuke põhjalikumalt lugenud. Enamasti pole lihtsalt selleks aega.

Pigem jälgin ma mitmeid erialaseid blogisid nagu näiteks http://www.engadget.com/ http://gizmodo.com/ http://www.infoq.com/ http://www.agileadvice.com/ http://java.dzone.com/ http://www.theserverside.com/

Ma eelistangi raamatutele pigem blogiartikkleid. Üheks põhjuseks kindlasti see et need nö söödavamas suuruses. Teiseks on IT alaste raamatutega probleem, et need kipuvad ruttu aeguma. Eks see muidugi sõltub ka teemast, konkreetse tehnoloogia või raamistiku kohta raamatud vananevad küllaltki ruttu samas kui mõned laiema teooria raamatud on vägagi kaua aktuaalsed (selle heaks näiteks on The Mythical Man-Month (Frederick Brooks), mille avaldamisest on möödas juba 39 aastat)

Re: IT spetsialist ja lugemine

KerstinKippar
Nagu Alo P. siin enne ütles -eks erialaselt saab ennast täiendada ka muul viisil kui lugedes, sest erineval kujul audio- ja videomaterjale on palju, osaleda saab ka seminaridel ja koolituspäevadel jne.

Aga ei tasuks unustada lugemise üldist mõju mõtlemis- ja analüüsivõimele. Pikkade, sisukate, keeruliste tekstide lugemine (vastandudes FB- või erinevate foorumite postitustele, kus infot on palju, aga väikeste kildudena) aitab mõtlemise ja keskendumise teravana hoida. Siin pole oluline, mis valdkonnas inimene töötab või kas ta loeb erialast kirjandust või maailmaklassikat, kasuks tuleb igal juhul.

Re: IT spetsialist ja lugemine

SiimKallakmaa
Nõustun samuti Alo mõtetega, et peale lugemise on ka palju teisi alternatiive. Kindlasti peaks ennast mingil viisil pidevalt arendama, kasvõi sellepärast et vaim värskena hoida.
Mulle endale meeldib lugeda, aga võimalust selleks ma väga tihti ei leia. Pigem kasutan kõikvõimalikke alternatiive nagu audioraamatud, podcastid jne. Palju lihtsam on näiteks ühistranspordis võtta taskust telefon ja kuulata audioraamatut, kui kanda päris raamatut kaasas.

Re: IT spetsialist ja lugemine

KärtToomel
Mina olen ka lugemise poolt :)
Ja kindlasti tahaks isegi mitut erinevates ainetes soovitatud raamatut lugeda. Eks tegelikult, kui kokku liita kõik see aeg, mis möödub Facebooki või Postimeest lugedes, siis saaks ilmselt päris mitu raamatut läbi loetud :) Ja endalegi üllatuseks olen kooli algusest alates ma juba praeguseks õppetöö ja argitoimetuste kõrvalt suutnud (tervelt!) ühe raamatu läbi lugeda  (see küll paraku polnud veel IT-teemaline).

Mis kõiksuguseid foorumeid ja blogisid puudutab, siis olen mõelnud, et peaks ka ise end selle maailmaga rohkem kurssi viima, eriti kui mul on selle IT-alaga tõsisemad plaanid. Kui raamatutest saab lugeda eelkõige põhitõdesid ja üldisemat IT-filosoofiat, siis blogides liigub kindlasti pidevalt aktuaalne ja uudne info, nii et see on ilmselt üks lihtsamaid viise ennast IT-valla arengutega kursis hoida. Võibolla alustangi eelpooltoodud linkide uudistamisest.

Re: IT spetsialist ja lugemine

ErkiElli
Kindlasti on see omavahel seotud, et hea IT spetsialist loeb palju. Üks osa puudutab tema enda huvi vastava valdkonna vastu. Usun et igal IT spetsialistil on oma lemmik teema või valdkond, mille kohta ta rohkem uurib ja puurib. Teine osa on see millega ta igapäevaselt oma tööga kokku puutub. Keskmine IT spetsialist peab pidevalt manuaale ja juhendeid lugema, otsides olulise info üles (mitte sõna-sõnalt otsast lõpuni). Kahjuks või õnneks IT spetsialist peab lugema, et oma tööga hästi hakkama saada.

Re: IT spetsialist ja lugemine

AveKarjus
Mina olen kahjuks üsna kehva lugeja. Kindlasti peaks seda rohkem tegema. Ja eks olemegi ju valinud ala, mis pidevalt ja väga kiirelt areneb, seega tuleb end uudiste ja muudatustega kursis hoida. Seega panen ka need lingid omale kõrvale

Re: IT spetsialist ja lugemine

Piret Reinumägi
Kaagutan siinkohal kaasa, et jaa lugemine on hea ja arendav. Kahjuks pean sarnaselt mõne teisega siin nentima, et millegipärast ei ole viimasel ajal päris korralikult seda teinud. Öökapil on praegu 3 raamatut, mis on kõik pooleli. Kunagi ma tõesti lugesin palju ja isuga, aga mida rohkem on internet imbunud minu ellu, seda väiksemaks on jäänud lugemus, Tähelepanu ei ole enam see ning ei jaksa keerulisi ja pikki tekste kaua lugeda. See on tõsine probleem ja ma olen üsna kindel, et ma ei ole ainuke, kes seda enda puhul on tähendanud. Erialaselt loen ikka foorumeid, kogun infokilde ning panen neid siis kokku suuremaks pildiks. See on nagu mingi infoajastu haigus, et otsid selle tera pikast jorust kiiresti üles ja liigud oma asjadega kiiresti edasi.

Re: IT spetsialist ja lugemine

Alisa Smirnova
Mina arvan, et nagu lugemine üldiselt parandab inimese väljendusvõimet, erialane lugemine muuseas aitab kaasa ka õige probleemi püstitamisele, nii inimese enda peas, kui ka suhtlemises teiste spetsialistidega.
Mina ise enne kooli ei ole IT-alase kirjandusega palju kokku puutunud, kuid praegu püüan jõuga endale harjumuseks teha erialaste allikate lugemine. Isegi kui aru ei saa, millest täpselt jutt käib, lihtsal harjumuse tekitamiseks.
ITSPEA kursus aitab sellele kaasa. Kuna ma olen täitsa algaja, iga blogipostituse ettevalmistuses mul kulub kõige rohkem aega taustainfo otsimisele/lugemisele ja enda seisukoha kujundamisele. Sest et ei ole võimalik kirjutada arvamust sellest, millega sa kursis ei ole, ja ennast nullist korralikult kurssi viimine on väga aeganõudev protsess.

Re: IT spetsialist ja lugemine

ErikP
IT valdkond on nii suur ning kiiresti muutuv, et ilma regulaarse enesetäienduseta on sinu "parim enne" tähtaeg väga lühike. Uue info omandamiseks tänapäeval õnneks nii palju erinevaid võimalusi, et kõik leiavad midagi enda jaoks. Ise kasutan peamiselt erialaseid e-raamatuid, blogisid ja vlogisid, artikleid.

Re: IT spetsialist ja lugemine

SimoVeikolainen
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: IT spetsialist ja lugemine

Jyrgen Shuvalov
IT erialase kirjandusega pole kuigi palju varem kokku puutunud (hetkel siis konkreetselt raamatuid silmas pidades). Aga kirjandust, ükskõik mis žanris, võiks ikka lugeda. Aitab oma ninaotsast kaugemale näha.
12