Jututoad

Kaidar
Kuna netiketiga peaks haakuma ka jututubades suhtlemine, siis uuriksingi, kas keegi on neid kunagi kasutanud ning kuidas muutis seal käimine suhtluskeelt?
Ma ise olen põgusalt kokku puutunud hot.ee jututoaga. Seal muutus kiiresti õigekeel teiste inimestega suhtlemisel lohakamaks, näit sõna viitsin asendus viicin ning ehk oli veel lühendeid, mida kohe meelde ei tule. Tore oli muidugi ka vestlust alustada M 21 TLN lausega :)
EL

Re: Jututoad

EL
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis käisin nooremana jippii jututoas, kus sai ka mänge mängida. Õigekeelt seal väga ei praktiseeritud, sealt tuli ikka igasuguseid imelisi sõnu ja lühendeid x ja c tähtedega, ilma täishäälikuteta jne. Mida imelikum sõna, seda lahedam tundus. Muidugi võis põhjus olla ka lihtsalt selles, et sealne kasutajaskond oli lapse- või puberteediealine. Kõige hävitavamalt mõjus kirjakeelele siiski MSN, kust tuli jututubade kirjakeelele veel hulgaliselt mutatsioone lisaks. Kui mõnda täiskasvanud inimest praegu veel tõsimeeli seda mugandatud jututubade-msni-segakeelt näen kasutamas, siis tekib küll muie näole. Loodetavasti on jututubades olukord tänapäeval keeleliselt ikka parem, kui 10-15 aastat tagasi.

Re: Jututoad

Krista Vainik
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.
ss

Re: Jututoad

ss
Siiamaani istume sõpradega IRC-s. Minu arust kõige mugavam ja töökindlam suhtluslahendus. Tänapäevase tarkvaraga(Quassel) on ilusti sünkroniseeritud kõigi minu seadmete vahel ja kanalil istub robot millele saan ise funktsioone juurde kirjutada mida meil tarvis on. Kui kellelgi on tarvis firmasiseseks suhtluseks mingit lahendust siis tasub mõelda lihtsalt kohaliku IRC serveri püsti paneku peale. Väga mugav ka igast dokumendi- ja projektihaldusprogrammidega siduda.

Kunagi ammustel aegadel sai ka OK jutukat külastatud, siis läks küll vahest ikka väga läbuks kätte ära.

Re: Jututoad

AlekseiSuvorov
Samamoodi aastaid IRC-s istunud (ja siiamaanigi) ning sealt uusi tutvusringkondi ja sõpru leidnud. Harjumusest kasutan mIRC-i (olen endale suisa litsentsi ostnud - põhjanaabrist arendajat võib ju ikka toetada). Istub kodumasinas lahtiselt ja võimaldab kenasti üle remote desktopi vestlusi pidada (hetkelgi kirjutan kodumasinas, sellest mitusada kilomeetrit eemal olles).

Veebipõhiste jutukatega põgusalt tuttav, kuid külge ei jäänud, ju siis polnud seltskonnad õiged.

Ka üks Skype chat on minu jaoks mõnes mõttes jutukas, kuna sama grupivestlus on mul teatud seltskonnaga eksisteerinud 2005 keskpaigast (seega olles kestvam ja elujõulisem kui nii mõnigi "ametlik" jutukas).

Üldiselt päris kasulik nähtus, ei kujutagi ette kui mitu inimest on selle vahendusel tuttavaks-sõbraks saanud. Ühendab hästi.

Re: Jututoad

KärtToomel
EvaLõhmus wrote
[...]
Kirjutan Eva sõnadele kahe käega alla (isegi Jippii jutukas olen vist mõned korrad käinud). Teismeeas tunduvad tõesti kõiksugused värdsõnad eriliselt lahedad. Näiteks kui mu pinginaaber 7. klassis kirjutas matemaatika vihikusse "kolgend kaks", siis see tundus ikka tohutult naljakas. Isegi praegu vist muigaks pisut, aga igapäevaselt enam ise sääraseid konstruktsioone ei otsi.
MSNis olen minagi päris palju tunde veetnud ja sellest nö "viicimise" patust ei ole ka mina päris prii (kuigi see konkreetne sõna ei ole minu repertuaari tõesti kuulunud). Aga siiski, ka sel ajal jäid need eriti aktiivsed keeleväänajad mulle küll pigem negatiivselt silma ja sellest lähtuvalt kujundasin omale kerge eelarvamuse nende intelligentsustaseme kohta... :)

Re: Jututoad

DianaLohmus
Jututubade kasutaje ei ole kunagi olnud. Minu netikeele kogemused on pigem pärit MSN-i kuldajastust. Ei mäleta, et oleksin kasutanud väljendit "viici", aga kindlasti olid kasutusel täishäälikuvabad lühendid: näiteks "kle", "tglt" jne... Täna suheldes näiteks Skypes, ei kasuta neid lühendeid enam.
Kui kellelgi on huvi netikeelest lugeda, siis leidsin "Postimehest" ühe arvamusartikli. Päris huvitav lugemine oli.

Re: Jututoad

Piret Reinumägi
Jututoad on nagu mingi lastehaigus, mis tuleb läbi põdeda. Mina kasutasin omal ajal Saarlase jutukat. Väga popp värk oli. Naljakas moment oli, kui sattusin ühe välismaalasega rääkima ja tema kasutas kogu aeg vestluses väljendit lol. Mina polnud tol ajal sellest kuulnudki ning millegipärast arvasin, et see on mingi seksuaalse alatooniga lühend (ei tule hetkel meeldegi, mis seose ma lõin, et nii tundus) ja blokkisin vestluskaaslase ära...Nüüd saan ise lol-ida selle mineviku mina peale, kes omal ajal siis päris humoorikas pidi tunduma.

Re: Jututoad

karen.grigorjan
Jututoad kunagi ei pakunud mulle erilist huvi, võib olla selle pärast, et ma ei tundnud vajadust anonüümidega suhtlemise järele.

Re: Jututoad

TaaviLohmus
Kooli ajal, kui olin päris noor, sai käidud OK jutukas, kuid see oli vaid väga lühikest aega. Sealne vestlus muutis kindlasti sõnade kasutust lohakamaks ning paljud sõnad asendusid lühenditega. Samuti oli iga küsimuse lõppu vaja panna ühend “vä”. Kuid peale seda perioodi, ei ole enam jututubasid kasutanud.

Re: Jututoad

ErikP
Kaidari "M 21 TLN lausega" meenuvad mulle välismaised jutukad, kus vestlused algasid tihti tähekombinatsiooniga ASL - Age, Sex, Location. Location vastusega sai korduvalt nalja, sest Eesti on tõesti nii väike, et väga väga vähesed teadsid enam vähemgi selle asukohta. Samas keelelises ja kultuurilises mõttes väga kasulik noorukiea kogemus. Eesti jututubadesse vist ka kunagi satutud, aga ei pakkunud erilist pinget ning jäi põgusaks kohtumiseks.

Re: Jututoad

Jyrgen Shuvalov
Väiksemana istusin ka rohkem IRC-is. Peamiselt teemakohased toad (erinevad MMO-d jne).

Õigekeele kohapealt oli see huvitav nähtus. Mingi hetkeni mõjus see vist kirjakeelele nüristavalt - lühendid jne. Aga kui ma olin umbes 11-12, siis panime sõpradega ühe Helbreathi serveri püsti ning seejärel tundsin ma kohustust kasutada esinduslikumat inglise keelt, mis tõenäoliselt aitas mu keeleõppele kõvasti kaasa. Samuti kandus see "esinduslikkus" üle teistes kanalites suhtlemisele.

Re: Jututoad

SimoVeikolainen
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Jututoad

hanno-ivar.ilves
Jututubades olen oma varastes 20-ndates aktiivselt viibinud. Tegemist olid küll välismaiste inglise keelsete ning temaatiliste IRC kanalitega. Peale neist eemaldumist sealsete inimestega edasi ka ei suhelnud. Mäletan kuidas väiksemaid IRC võrke tuli ja kadus. Mõnegi serverid lükati kellegi poolsete rünnakutega uppi.

Siis tuli pikk-pikk vahe.
Aastaid hiljem sai viibitud ühes kodumaise sõpruskonna IRC kanalis paar aastat, kuid siis vajus see koht vaikselt ära erinevatel põhjustel. Samas paljude inimestega suhtlemine jätkus ikka.

Ma leian, et IRC kanalid andsid mulle oma ajal palju huvitavat ning laiendasid silmaringi.

Re: Jututoad

Chito
Otseselt netiketti välja prinditud piibli vormis ei omanud, aga suhtlemine kaootiline polnud. Ikka üritasid nn inimene olla.
Slängid ja x-id y ja õ 6na ja ä 2na - neid oli omajagu. Kui miskit tollest ajast salvestatud on, ka aastaid varematest, siis praegu on endal päris naljakas lugeda. Peaaegu et ei usugi, et ise need read kirjutasin.

Peaaegu 10 aastat tagasi:"....ok killu pärast...igatahes päeast läksime kiigemäele..kavildasse... enne seda oli muidugi õunasõda.... seal oli väike laager neil yleval...lõkeke ja... tglt kiik oli mäeotsas...ja seal ikka odav mägi...eriti sealt alla joosta....fff.."

Tegelt ka, kui kogu teksti lugeda - häbi hakkab.

Praegu tahaks hüüatada nagu eesti keele õpetaja:"Issand! Sa näed ja ei mürista!"

Re: Jututoad

KaidoKikkas
Administrator
Kaidar wrote
[...]
Olin päris mitu aastat omaaegse Vanalinna jutuka üks adminidest (ülalt teine tase). Mälestused on väga head - ilmselt tänu väga erilisele pealikule oli see koht märksa inimlikum kui enamik tollaseid muid kohti. Rääkimata sellest, et pealik ise võitis sellest tohutult.

Aa, 1999. aastal tegime pealiku sünnipäeval Press Escape'i. Ainus kord, kus ma rahva ees räppinud olen...

Re: Jututoad

TarmoKuusepalu
Üsna aegade alguses sai kasutatud BB-d (BulletinBoard). Sellest ajast on reegel lihtne: " ära ütle teistele sedasi kuidas sa ei soovi endale öelda".
Käib ka igasugu lühendamiste, märgistamiste ja keelepruukide kohta.
Ning lõpetuseks - kui keelekasutus muutub delfi seinaks, vaheta asukohta. (säästad närve)

Re: Jututoad

Sergei_Hristoforov
Varem kui mängsisin online-mänge, veetsin palju aega IRC-s. Peamine kontingent olid teismelised ja netiketti seal pole keegi eriti jälginud.

Re: Jututoad

ErkiElli
Kunagi sai ikka mõnda jututuba külastatud küll nagu näiteks jippii (seal sai mängida ka, sellepärast valik selle kasuks langes ka vist). Eks neid jututubasid oli päris palju, kõikides nagunii ei jõudnud käia ja mingi valiku pidi tegema. Praegu on muidugi veidi naljakas, kui natuke tagasi mõelda selle aja peale ja mõelda selle peale, kas praegu ka jututubades käiksin. Ainult siis kui tegemist oleks spetsiifilise jututoaga ning mul olekski seda spetsiifilist infot ning nõu ja abi vaja.