Lauaarvuti Teie kodus

Pirjo Elbrecht
Kuna ilmus Teie elusse lauaarvuti?

Tänapäeval vist on meil igalühel kodus arvuti või mingi nuti seade aga mind huvitab, kuna Teie koju jõudis esimene arvuti?

Minul oli see aasta 1999.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

Chito
This post was updated on .
Et spetsiaalselt vanemad mulle arvuti oleksid ostnud, sellist asja polnud (sai raamatukogus 2002 al arvuti taga käidud ja sõbranna pool 1998. aastal mänge mängimas, nt Ski or Die, koolis olid samuti arvutid olemas, "Tiigrihüpe").

Aiamaanaaber andis oma vana arvuti ära. Õigemini ta oli selle ostnud ja kapi otsa tolmu koguma pannud. 2004-5 kandis oli see, päris suur tegu oli tassida 2. korruselt 4ndale, üksnes kast kaalus 11 kilo. Peal Windows 3.2, huvitav uurida (WolfenStein?), muud väga ei meenu :) positiivne oli asja juures see, et eksperimenteerisin kirjandi kirjutamist Notepad'i taolises aknas ja hiljem kirjutasin vihikusse ümber - sai hea hinde.

//päris oma arvuti ostsin samuti hiljem, 2011
eh

Re: Lauaarvuti Teie kodus

eh
Sain oma esimese arvuti aastal 2003. Olin siis 17 ja väga imelik on praegu mõelda, et see juhtus nii hilja. Mäletan isegi arvuti parameetreid: Pentium III 800mhz/256mb RAM/12GB kõvaketas.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

OliverTiks
geront nagu ma olen, siis mul avanes esimest korda võimalus nö kodus arvutit kasutada vist millalgi 2001. aasta lõpus, ülikooli neljandal aastal, kui hakkasin ühikas tuba jagama kursusekaaslasega, kellel oli lauaarvuti olemas. varem käisin arvutiklassides ja raamatukogus, vahel ka onu juures, et kursusetöid kirjutada. millalgi sel ajal tekkis ka vanematekoju esimene uunikumpann, mis oli kelleltki kuskilt saadud. kirjatöid sai sellelgi tehtud ja Prince of Persia hakkas meeldima... :-) paar aastat hiljem Ungaris õppides anti mu käsutusse tuba koos arvutiga. sealtpeale vist olengi kogu aeg internetiga elanud, aga arvutid olid veel pikka aega kellegi vanad ja tasuta saadud. tegelikult päris esimese oma arvuti ostsin ma alles 2010. aasta kevadel. kuna mu õemees on IT-haridusega, siis läksin seda teed, et soetasin tema soovitatud jupid ja lasin tal need kokku panna. see on siiamaani ja töötab täitsa hästi, hiljem olen hakanud ka ise tuunima.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

Kaidar
Mulle ilmus versioon 384 ehk 96/97. a. Midagi seal teha ei osanud, peale paari mängu mängimise ning mingi aeg kustutasin windowsi failide kausta ära, mistõttu enam tööle ei läinud.
Ehk on endiselt vanemate kodus alles ja mingi aeg peaks vaatama, mis hinda selle eest pakutakse.
ss

Re: Lauaarvuti Teie kodus

ss
Võis olla kuskil aastal 1994/1995, ema tõi koju töölt üle jäänud 386SX laptopi, 40MB kõvaketast, mustvalge ekraan 640x480, taktisagedus 15MHz. Sellega sai QBasicuga ja Pascaliga tutvust tehtud. Wolfensteini ja Civilizationi vedas samuti välja. Praegugi kuskil kapi otsas veel alles ja võtab täitsa pildi ette ikka veel. Esimese päris "oma" lauaarvuti sain aastal 1997, Pentium 166MMX.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

TauriAlas
Aasta oli äkki 2003 kui ostsin K-Arvutisalongist pärineva "Leonardo" oma esimeseks mänguvahendiks.  Nurrus teine 2,4GHz Celeroni taktsagedusel, omas 40GB kõvaketast ning 256MB vahemälu. Ülim oli muidugi see, et juba toona oli peal Linux, kuid nii uuendusmeelne ma polnud, et seda seal kaua kannatanud oleks.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

SiimJur
Oh aegu ammuseid. Koju jõudis arvuti 1999. a alguses - Celeron 300. Seni sai mujal seda näpitud.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

LiinaLaumets
Aasta oli siis 1999. Monitor oli tohutult suur kast laua peal, internetti sai dial up ühenduse abil, aga siis muidugi oli lauatelefon "levist väljas" tunde... mis ei rõõmustanud lähikondseid, eriti telefoniarve saabumise päeval.
Põhiliselt sai selle kastiga kooli jaoks referaate tehtud, neti.ee-s uudistatud ning Age of Empires II mängitud.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

LiinaHellerma
Mina sain oma päris esimese arvuti 90ndate keskel, kui käisin algkoolis. Paraku oli see mustvalge ja netti sellega ei pääsenud. Mäletan, et peamiselt kasutasin seda Prince of Persia ja teiste mängude mängimiseks. Mingil hetkel läks see täielikult mahakandmisele ja oma esimese nn päris arvuti sain aastal 2004 12.klassis.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

karen.grigorjan
esimene arvuti oli 2003. aastal, sel ajal ma ei teinud midagi vaid ainult mängisin, kuna olin 11 aastane.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

Raul Valge
Esimese arvuti sain kuskil 2001 paiku, ühel Norra tuttaval oli see seisma jäänud ning sain endale. Tegemist oli 486 IBM Thinkpad'iga. Aku enam ei toiminud, töötas ainult juhtmega ning monitori liigend läks suht ruttu katki nii et sisuliselt oligi see lauaarvuti. Kõvaketast oli sellel vist umbes 120MB ning peal jooksis Windows 3.11. Selle peal sai tehtud QBasic'uga esimesed programmeerimiskatsetused.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

Alisa Smirnova
Esimene lauaarvuti kodus, mida ma mäletan, on aastast 1990/91 =). Mõlemad vanemad tol ajal töötasid IT-valdkonnas.
Olin ise umbes neljaaastane, ja isa kirjutas mulle isikliku kasutajaliidest,  kus olid kuvatud ainult olemasolevad mängud kategooriate kaupa: nuputamis-, jooksmis-tulistamis-, võidusõidu mängud jne. Selle abil sai mind ohutult arvuti juurde üksinda jätta (süsteemi failidele ligipääs puudus).
Mäletan, et veel enne kooli (ehk u. aasta 1993) juba teadsin, et mänge saab ka Nortonist otse käivitada, kui vajutada failile, mis lõpeb, kas .exe või .bat .

Re: Lauaarvuti Teie kodus

MartinMand
Esimene arvuti jõudis minu koju 2003 aasta paiku ning tegu oli Pentium 4-ga, 2,4 Ghz, 128 mb RAM-i. Maksis see tol hetkel üüratult palju ja pidi samal ajal poppidele Celeron riistvarale silmad ette tegema. Mõni aasta tagasi olude sunnil tuli korra ka seda kasutada, kogemus oli õudne: Ekraan (kineskoopmonitor) virvendas meeletult ja oli udusem kui multikas "siil udus", käivitas ta ennast igaviku või veidi rohkem ning lõpuks netti jõudes tahtis ta ka juba  3 brauseri akna peale elutegevusest looobuda. Nüüd ~10 aastat hiljem on mobiilil taskus kordades rohkem võimu ja jaksu. Ulmeline, kuidas tehnoloogia on arenenud ning võimatu on ette kujutada, mida 10 aasta pärast arvutid on võimelised tegema.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

Mikhail Reznichenko
Esimest korda lähedalt tutvusin arvutiga 1999 aastal oma sõbra juures. Aga enda personaalse arvutit sain ainult 2003 aastal.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

ErkiElli
Esimene koduarvuti oli kuskil ajavahemikul 2000-2001 aasta. Mäletan et tegemist oli Windows Millenniumiga ja väga püssi arvutiga sel hetkel, aga nagu me kõik teama siis 1-2 aasta pärast olid juba uued ja võimsamad arvutid

Re: Lauaarvuti Teie kodus

KaidoKikkas
Administrator
Ma arvan, et mul oli 1988 või 1989, üsna ülikooli alguses. Ja üsna sarnane masin oli nagu Linuse esimene arvuti (386).

Re: Lauaarvuti Teie kodus

rauno45
Minu koju jõudis esimene arvuti selle sajandi alguses. Windows 98 masin oli. Täpseid tehnilisi anmeid ei mäleta, igatahes windows 98 jaoks jäi ta nõrgaks. Peale puhast installi käivitas arvuti end 10 minutit ja programmide avamiseks pidi desktopil veel 10 minutit ootama selleks, et arvuti jõuaks oma startup protsessid ära teha ja mingi programmi käivitaks.

Re: Lauaarvuti Teie kodus

diananikolajeva
Minu koju jõudis lauaarvuti aastal 1998/99 ning hästi mäletan, et mängisin sellega Pacman Scissors mängu (ning teisigi mänge). Esimene nö tõsine asi, mis ma selle arvutiga tegin oli füüsika referaat teemal "Mustad augud", tol ajal ei sobinud õpetajale käsikirjas vormistatud referaat . Oma isikliku arvuti sain 2006. aastal ülikooli minnes.