Milliseid otsingumootoreid kasutate?

12

Milliseid otsingumootoreid kasutate?

SiimVeskilt
This post was updated on .
2. nädala lugemismaterjalis nimetati Bingi otsingumootorit kasutuskõlblikuks, tekkis kohe küsimus: millised otsingumootorid on populaarsed IT Kolledži kaugõppurite seas?

Kas leidub veel neid, kes neti.ee enda avalehe ja otsingumootorina kasutavad? Ma ühte tean isiklikult ja olen proovinud teda google-usku pöörata aga kohe üldse ei võta vedu. Miks kasutatakse mitte nii tuntud otsingumootoreid? On see turg Google poolt sellisele tasemele viidud, et enam polegi vaja uutele tegijatele võimalust anda?

Google'i (era)poolne esimene vaste top otsingumootoritele annab sellise top15, mille seast regulaarsemalt olen kasutanud ainult esimest kolme. Bingi küll number kaheks ei tahaks nimetada, vähemalt mitte funktsionaalsuse tõttu. Teisi aga olen kas korra kuulnud või on täesti võõrad. Windows Phone omanikud aga kindlasti saaksid oma arvamust jagada selles, et kas olete rahul sellega, et default otsingumootor on teil Bing?

Mida arvate teid mitte jälgida lubavatest (turvalistemast?) otsingumootoritest nagu DuckDuckGo või Startpagest?

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

AlekseiSuvorov
Ilmselt 95% ajast Google. Harva tuleb korralikult formuleeritud otsingu puhul minna esimesest tulemuste lehest kaugemale. Ei kurda.

Neti.ee'd olen kusjuures isegi viimasel ajal kasutanud - seltskonnaga auto-orienteerumise ajal mööda Eestimaad sõites ja mõistatusi lahendades oli sellest abi, kuna Neti tulemused olid pigem seotud just kohalike sündmuste-inimeste-nähtustega. Tuleb aga tõdeda, et see oli ainus Neti kasutamise vajadus, mis hetkel meenub. Kurvavõitu.

Ja aegajalt harva, midagi vene internetiruumist otsides (see nimelt erineb päris märgatavalt "muu maailma" omast), ka Yandexit. Üsna cluttered ja ebameeldiv koht on.
eh

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

eh
Mulle ei meenu, millal sai midagi muud peale google kasutatud. Privaatsuse pärast ma ei muretse, sest hetkel ma mingit reaalset ohtu ei näe. Kui põhimõttekindlam olla, siis muidugi peaks muretsema - mismõttes ma olen mingi korporatsiooni jaoks tühipaljas andmepunkt, keda võib jälgida, manipuleerida ja muud koledat. Aga nagu ikka, kui midagi häirib, aga mitte piisavalt, siis inimene ei muuda kasutusharjumusi - hetkel kaalub minu jaoks kasutusmugavus ülesse võimalikud privaatsusprobleemid.

Rääkides neti.ee-st, siis üks endine töökaaslane kasutas seda omapärasel moel. Kõigepealt trükkis aadressireale neti.ee, siis sõna otsingukasti, siis valis otsingumootoriks Google ja vajutas "Otsi". Tõenäoliselt on see ainuõige moodus kuidas neti.ee-d kasutada.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

Krista Vainik
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

SiimJur
Pigem tulebki tänapäeval küsida, kas keegi midagi peale Google kasutab. Mina ei kasuta. Kuna Google toimib, siis ei näe vajadust midagi muud katsetada.
Mulle tundub, et Neti.ee loogika (kataloogisüsteem + otsing) sobib paremini inimestele, kas ei ole selles arvutiteemas väga kodus. Nt minu vanemad. Nad kasutavad kataloogi igapäevaselt ja saavad kenasti oma asjad aetud. Aeg-ajalt (üha tihemini) kirjutavad midagi otsingulahtisse ka.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

KristiNõlvak
Google-i juures on kõige mõnusam see, et ei pea enam eraldi otsingumootori lehele minema, vaid saad otse aadressiribale kirjutades oma otsingu märksõnadele tahetud vasted.
Kuigi aadressiriba saab ümber seadistada ka mõne muu otsingumootoriga otsima (Bing) siis ise kasutan jätkuvalt Google-i oma.

Vastused on alati olnud kiired ja asjakohased.

PS! Iseenda Google-damine on hea variant, kuidas näha, kui palju välismaailm sinust teab.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

DianaLohmus
Ikka Google otsingumootor on see parim. Minu Windows Phones on küll vaikimisi otsingumootor Bing, aga Googlega võrrelda seda kindlasti ei saa. Võib-olla on mu oskused lihtsalt Bing-i kasutades puudulikud, igatahes Googlest saan oma soovitud info palju kiiremini kätte.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

Piret Reinumägi
Mina olen ikka ka Google usku. Mingi hetk, kui veel nutitelefoni ei olnud, sai hääled siise lükata ühele uuele Windowsi telfonile ja esimene reaktsioon oli, et ooooonoooo siin on ju Bing!Ja jäin see hetk veel oma vana Nokia juurde :). Ausalt öeldes, ei oskagi öelda, mis otsingumootor Google-le üldse lähedale saavad. Pole juba aastaid alternatiive kasutanud.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

GermoVali
Kasutan samuti Google'i teenuseid - kas siis tavalist Google't või Google Scholarit artiklite ja muude materjalide otsimiseks (http://scholar.google.com/). Kuna peamiseks veebilehitsejaks on Chrome, siis sarnaselt Kristiga olen harjunud oma otsisõna(d) kirjutama juba aadressiribale ning tulemuseks ongi juba Google'i otsing.

Samas, olen kasutanud ka Amazoni otsingut reaalsete kaupade korral, kui tahan lisaks teada mingisugustki hinnavahemikku. Google on nimetanud Amazoni ka enda suurimaks konkurendiks tooteotsingute korral (http://www.digitalspy.co.uk/tech/news/a603441/google-names-amazon-as-biggest-search-rival.html#~oTpubUKPWzmg2u).

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

AveKarjus
Samuti Google usku ning tänu Chromele piisab vaid uue vahelehe avamisest ning küsimuse aadressireale trükkimisest.
Samuti olen ennast googeldanud, eriti näiteks kui olen olnud töökoha otsingutel. Kuigi see pole lubatud, teevad enamus tööandjaid kandideerijatele taustauuringut, niiet alati on hea üle kontrollida ning võimalusel ka mõni ebavajalik asi likvideerida

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

ErkiElli
Nagu enamus juba vastanud, siis minagi kasutan üldjuhul Google`i otsingumootorit.
See on mugav ja annab paremaid vasteid soovitud päringutele.
Aeg-ajalt puutun kokku ka Bingi või AVG searchiga, kui kasutan mõne sõbra arvutit :)
Need ei istu mulle üldse ja eelistan kindlalt Google`it

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

alinskaj
Ise proovinud kasutada Bing otsingumootori, aga juba paari päeva pärast hakkasin jälle Google kasutama :) Kuna see otsingumootor minu arvates ikka kõige parem praegu ja pakkub just need variandid, mis mul vaja on.

Kui aga tulla selle neti.ee või www.ee, siis võin tuua selline näide, et mul sugulane töötab kohtutäituri büroos (justitsministeeriumile kuuluv kontor) ja nendel ongi vaikimisel pandud, www.neti.ee ja tean, et 10 aasta jooksul esimesed 6 nad kindlasti ainult seda kasutasid. Põhjusena oli see, et inimesed ei suutnud midagi muud avada ja proovisid otsida ainult sellega, mis on ette antud.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

EliseNassar
Mina ei ole ka mõelnud millegi muu kui Google kasutamise peale. Kui vahel mingil segasel põhjusel Yahoo või Bingi lehele sattunud olen, siis tavaliselt lõppeb see ikkagi otsisõna Googlesse ümber kopeerimisega. Pean aga tõdema, et minu ema hoiab veel kramplikult neti.ee'st kinni ja põhjendab seda sellega, et leiab seal esilehelt kõik vajalikud lingid kätte, nagu pangad ja uudiste veebiväljaanded.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

LiinaHellerma
Ka mina olen aastaid kasutanud praktiliselt ainult Google'it. Tegemist on tõenäoliselt väga tugeva harjumusega, kuid ei ole veel olnud ka põhjust seda muuta, kuna olen alati leidnud üles selle, mida vaja on läinud.
Väga harva olen kasutanud Neti.ee'd ja seda peamiselt mingite kindlat tüüpi austuste otsingul, kuna annab hea piirkondliku ülevaate võimalikest variantidest.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

TaaviLohmus
Minagi, nagu kõik eelnevalt kirjutanud inimesed kasutan Google-i otsingumootorit. Mõningal juhul, kui olen kasutanud tuttava arvutit, kus on olnud mõni muu otsingumootor nagu Ask, olen tundnud end väga ebamugavalt ning koheselt pöördunud Google-sse.  Küsimusele, kas tean kedagi, kes kasutab neti.ee-d avalehe ja otsingumootorina võin öelda, et umbes aasta aega tagasi teadsin ja nendeks olid minu vanemad. Nüüdseks on see olukord muutunud, mitte küll minu suunitlustel, ning kasutusel on Google.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

hanno-ivar.ilves
Otsingumootoritest kasutan mina paljulevinud Googlet ja DuckDuckGod.
Googlet kasutan suuresti harjumusest ja seetõttu, et selle vahendusel leiab tavaliselt enamuse vajaminevat. Olen mõlenud, et tuleks ikka selle harjumuse muutmisega tegeleda.
Samas DuckDuckGo meeldib mulle oma idee poolest rohkem ning üritan teda ka kasutada.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

KristiKaldmäe
Olen ka üks sellest suurest Google'i kasutajate seltskonnast. Põhiliselt just mugavusest nagu ka eelpool on korduvalt mainitud. Teaduskirjanduse jaoks on Google Scholar üsnagi hea, kuigi artiklite kättesaadavuse pärast peab ise muretsema. EBSCO Discovery on isegi veel parem, sest otsingu parameetreid saab täpsemalt määrata, aga samas ligipääs EBSCOle on piiratud.
Neti.ee on vist jäänudki vanast harjumusest just vanemate inimeste lemmikuks. Samas kui on ülevaadet vaja saada teatud valdkonna kohta Eestis, siis selline kataloogisüsteem võib tõesti osutuda paremaks kui lihtsalt huupi guugeldamine. Õigete märksõnade leidmine on muidugi vahel ka omaette kunst.
Enda Google'st otsimine on tõesti hea mõte, sest kunagi ei tea täpselt mis kontekstis su nimi võib välja tulla.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

ElenKäsk
Mina kasutan samuti Googlet. Kui on vaikimisi midagi muud, siis lähen ikkagi google'sse.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

ErikP
Ei saa üle ega ümber Google pakutavast otsinguteenusest. Osates oma küsimust õigesti sõnastada on soovitud vastuse leidmine sekundite küsimus. Ise kasutan aeg ajalt lisaks Bing'i Microsofti spetsiifiliste otsingute jaoks, mõnedel juhtudel õigustab ennast rohkem kui Google.

Seda postitust kirjutades jäin mõtlema sellele võimule, mida Google omab, olles eelistatuim otsingumootor nii paljudele. Esimese asjana tuleb pähe tarbijate ostuharjumuste muutmine - kuvades mingit märksõna või toodet otsides kindla tootja kaubad või teenused. Aga see ei piirdu kaugeltki ainult sellega.

Re: Milliseid otsingumootoreid kasutate?

LiinaLaumets
Aastatega on Google muutunud pea asendamatuks. Põhjuseks peamiselt kiirus ja mugavus.
Teaduslikemate artiklite ja kirjete otsimiseks olen pea alati kasutanud Google Scholarit, mis annab üllatavalt hästi artiklite täistekstid kätte ning isegi selliseid, mida erialastest andmebaasidest ei pruugigi täistekstina saada (EBSCO, ScienceDirect jnt).
12