Skype kui vabavara

12

Skype kui vabavara

Liina Saar
Skype on tasuta allalaetav vabavara. Soovi korral saab kasutada lisaks ka tasulisi teenuseid nagu näiteks helistamine tavatelefonidele, kõnede vastuvõtmine tavatelefonidelt, kõnepost ning SMS-ide saatmine.

Kas teie arvates on Skype'i tasuta kättesaadavus olnud Skype'le kui ettevõttele pigem positiivse või negatiivse mõjuga?
Kui palju kasutate ise Skype'i tasuta helistamise võimalust ning kuidas kommenteeriksite seda suhtlustarkvara kui võimalikku alternatiivi mobiiltelefoni helistamise funktsioonile?

Re: Skype kui vabavara

Kaidar
Kui skype oleks tasuline, siis vaevalt et ta oleks maailmas sellist populaarsust leidnud. Seega pigem on see talle ikka kasuks tulnud.
Ma ise skype tasulisi teenuseid ei kasuta. Eelkõige asendab ta mul MSN Messengeri, et tuttavatega kokku leppida ühiseid lõunaid :)
Huvitaval kombel jooksutab skype alati mu sülearvuti kokku, et pigem on ta mul töö juures kasutusel.
Mingi aeg tekkis nutitelefonides tasuta helistamise võimalus kasutades skype äppi. Viimasel ajal pole sellest enam niipalju kuulda olnud ning ilmselt kasutaksin enamasti seda võimalust välismaal olles.

Re: Skype kui vabavara

SiimJur
Tasulised programmid üldjuhul nii populaarseks ei saa, v.a Angry Birds. :) Isegi kui tasu oleks tühine 1€, siis niikuinii leiduks tasuta programm, mida inimesed pigem kasutaks. Peamine eesmärk on saada võimalikult lai kasutajaskond, sealt edasi raha teenimine on juba lihtsam.
Skype oli revolutsiooniline. Praeguseks on erinevaid alternatiive turule tulnud. Näiteks kui suhtlusvahendiks on kaks "i-seadet", siis FaceTime kasutamine on mugavam. Arvutil aeg-ajalt Skype siiski kasutan.
EL

Re: Skype kui vabavara

EL
Ma leian ka, et Skype-i edu taga oligi see, et ta oli tasuta. Ülihea võimalus suhelda inimestega teistes riikides, koosolekuid teha vms. Igasugune maksmine internetis mõne teenuse eest on ikkagi tüütu. Pole ka ise kunagi ühtegi Skype-i tasulist teenust kasutanud. Kui on tasuta alternatiiv, siis kasutad ikka pigem seda. Kuidagi on mul endal Skype-i kasutamine üldse väga kesiseks jäänud kuna muid suhtluskanaleid on lihtsalt nii palju. Kuigi Eesti on päris hästi internetiga kaetud, siis mingitest kohtades see ühendus ikka nii hea ka pole (mõned Saaremaa nurgad näiteks), rääkimata sellest, et välismaal olles on ju ka interneti kasutamine telefonis kallis, seega mobiiltelefoniga helistamisele internetitelefonist minu puhul alternatiivi küll nii pea ei saa.

Re: Skype kui vabavara

AlekseiSuvorov
Tasuta kättesaadavus on olnud otsustava mõjuga. Esialgu aitas see väga palju kaasa tasuliste teenuste populaarsusele ja kasutusele (rohkem kasutajaid - ostetakse rohkem krediiti helistamiseks). Hiljem hakkas seesama populaarsus seda kasu "kannibaliseerima" - ka need, kellele muidu krediiti kasutades helistati, hankisid endale Skype. Niiet mõju on mõlematpidine (see toote poolt iseenda kannibaliseerimine oli mulle muidu väga huvitav nähtus, kui see üks hetk tasapisi juhtuma hakkas). Skype tasulistest teenustest olen vast kõiki kasutanud, kõneposti ehk kõige vähem, kuid see on pigem meie maailmajao kultuuriline eripära (ja hea ongi, ei salli kõneposti teenuse ühtki inkarnatsiooni).

Alternatiivist ehk märkmisväärsem on (minule) Lync, kuid tema mugavus lõppkasutajale on suht kesine, kuid firma aadressiraamatust kontaktide leidmine ja nendega ühenduse saamise võimalus on tugev pluss. Skype-eelsetel aegadel (2005 algus ja varem) oli mul MSN küll olemas, kuid kuna Skype chatid on niivõrd paremini hallatavad lendas MSN õite kiiresti masinast minema.

Helistamise võimalust kasutan igapäevaselt tööasjus (kolmes riigis asuvad kontorid - kuidagi peab suhtlema). Rohkem aga kasutan chati funktsiooni - töö- ja eravestlused püsivad oma Recent listis kenasti ja organiseeritult nagu meilid Outlookis või taskid Jiras. Mobiiltelefoni kasutan helistamiseks niiehknaa üliharva, eelistan kohtumisi näost-näkku või pakilisemate asjade puhul paar rida Skype chatis, seega võib öelda, et minu jaoks on ta tõesti alternatiiv mobiiliga helistamisele - kuid mitte oma tasuta helistamise funktsiooni tõttu, vaid helistamise funktsiooni asendamise läbi millegi mulle veidi sobivamaga.

Re: Skype kui vabavara

andrestrei
Usun samuti, et oleks Skype tasuline olnud, poleks teda edu saatnud ehk siis ärimudeli vundamendiks on ikkagi kõik tavakasutajad. Olles viimase pooleteise aasta jooksul palju reisinud, kasutan tasuta kõnesid päris palju lähedastega suhtlemiseks. Lisaks sai ostetud ka Skype krediiti ja senimaani väga õigustatult - kõnede kvaliteet hea ja minu kogemuse põhjal tavatelefonidele (sh. mobiil) helistades ka hind soodsam.
Igapäevaelus ta mobiiltelefoni ei asenda, kuna vähemalt minu puhul on skype sees ainult arvutis ja selleks ajaks kui ma nutifonis rakenduse käima saan, on kõne ammu tehtud (siia lisanduvad ka ühe eelpool kirjutanu kommentaar leviprobleemidest ja andmerändluse hinnast välismaal)

Re: Skype kui vabavara

KerstinKippar
Tasuta kättesaadavus on kindlasti positiivse mõjuga.

Kõik praegused Skype'i kasutajad - kui peaks juhtuma selline olukord, et Skype'i kasutamine ja kõik teenused muudetaks tasuliseks (isegi kui see tasu oleks väga väike)? Kas otsiksite muu, tasuta alternatiivi lihtsalt põhimõtte pärast või kasutaksite vanast harjumusest Skype'i edasi? Ise otsustaks vist pigem esimese variandi kasuks...

Re: Skype kui vabavara

KristiNõlvak
Skype on üks Eesti lipulaevi ja seda just tänu sellele, et on tasuta kättesaadav.

Väga mugav on läbi selle näha oma kaugel maal olevaid sõpru ning rääkida nendega justkui nad seisaksid su ees.

Olen kuulnud ka mitmest töökohast, kus Skype on tööl vestluste põhiliseks vahendiks.

Tänu sellele, et Skype algselt tasuta oli on arvatavasti nüüd ka kogu Skype-i tulud väga palju suuremad, kui need oleksid sel juhul, kui Skype oleks algselt olnud tasuline.

Re: Skype kui vabavara

karina.egipt
Kuivõrd Skype turule tuleku ajal oli nii palju tasuta kasutatavaid alternatiive, siis ei näekski muud võimalust, kui et Skype pidi minema samad teed ning pakkuma juurde tasulisi teenuseid.

Tööalaselt kasutan MS-i pakutavat Lync'i, eriti erinevate online-koosolekute korraldamiseks.

Re: Skype kui vabavara

Jyrgen Shuvalov
"Isegi kui tasu oleks tühine 1€, siis niikuinii leiduks tasuta programm, mida inimesed pigem kasutaks."

Huvist ja teadmatusest küsin, millised need alternatiivid oleks? Ise kasutan Skype-i kõigis oma seadmetes tööalaseks vestluseks ning aina enam ka erasuhtluseks (hakkab vaikselt Facebooki chati asendama).

Skype-i kõnesid kasutan välismaal asuvate tuttavatega suhtlemiseks ning konverentskõnedeks. Tasulisi funktsioone kasutanud ei ole. iOS seadmete vahel pakub alternatiivi tõepoolest FaceTime.

Konverentskõnede koha pealt olen proovinud alternatiivina TeamSpeaki, kuid Skype imponeerib oma lihtsusega siiski rohkem. Kui Skype peaks mingil kummalisel põhjusel tasuliseks muutuma, siis ma hetkel küll ühegi mõistliku alternatiivi peale ei tule, oleksin nõus küll mõistlikkuse piires selle eest tasuma.

Re: Skype kui vabavara

alinskaj
Mina ise kasutan Skype tasuta kõnede jaoks, kuna on olemas sugulased ja sõbrad, kes ei ela Eestis ja Skype loomulikult kõige mugavam viis, kuna see mul paigatatud nii läpakas, kuid ka mobiilis.

Ma ei usu, et Skype-le toonud mingit kahjumit see aspekt, et see on tasuta programm, kuna praegu seal on päris palju reklaami, mis mulle näiteks eriti ei meeldi võrreldes 5 aasta tagant Skype-ga. Aga need firmad, mis maksavad ettevõttele selleks, et nende reklaam oleks Skype-s, kindlasti toovad palju kasumit, nii et ühelt poolt see on tasuta tarkvara, mis tegelikult teenib kasumit lihtsalt teiselt poolt.

Re: Skype kui vabavara

AveKarjus
Mul on samuti Skype põhiliselt üheks töövahendiks. 90% suhtlen seal kirja teel, sekka tulevad iganädalased grupikõned koosolekute pidamiseks. Ja mõni üksik kord ka räägin välismaal elava sõbrannaga juttu. Samas teiste sõpradega suhtlemiseks kasutan pigem Facebook chatti, eraldi Skypesse me kolinud ei ole. Ja näha on, et Skypel halvasti ei lähe, missiis, et programm tavakasutajale on vabavara.

Re: Skype kui vabavara

AiveP
Kodusolevates seadmetes on kõigis Skype olemas. Varasaemalt sai rohkem kasutatud, nüüd on teisigi alternatiive nagu Facebook chat, Viber jne. Olen kasutanud ka Skype tasulisi teenuseid ning peab tõdema, et võrraldes teiste programmidega helistamise kvaliteet on tunduvalt parem. Usun, et Skypele on ainult kasuks tulnud, et on vabavarana saadaval.

Re: Skype kui vabavara

J.K.Valk.AK11
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Skype kui vabavara

OliverTiks
This post was updated on .
Skype kusjuures ei ole ju rangelt võttes vabavara ehk vabatarkvara, vaid tasuta levitatav omandvara ehk moodsa terminiga priivara. Vähemalt praegu Microsofti all on nii, aga usutavasti oli varemgi. See, et programmi tasuta saab, on muidugi väga oluline argument levimisel massidesse. Töökeskkonnas on Skype olnud asendamatu juba väga mitu aastat (vähemalt viis-kuus). Viimane ettevõte, kus töötasin, kasutas seda väga laialt nii ülemaailmseks kui ka kontorisiseseks suhtluseks, valdav osa koosolekuidki sai Skype'is ära peetud.

Re: Skype kui vabavara

SiimJur
Jyrgen Shuvalov wrote
[...]

Ma pidasin oma postituse juures silmas seda, et kui Skype oleks olnud tasuline, siis niikuinii keegi oleks tasuta alternatiivi teinud ja inimesed oleks pigem seda kasutanud. Selline hüpotees. Kuna aga Skype juba on nii populaarne, siis otsene konkureerimine tundub hetkel mõttetu. Kuigi on FaceTime, mobiilsete seadmete peab Viber jne.

Re: Skype kui vabavara

ElenKäsk
Mina kasutan viimasel ajal Sypet tööalaselt ja seal kasutame ka tasulisi teenuseid ehk telefonile helistamist. Tööl on väga lihtne ja mugav grupikõnesid teha ja kvaliteedi üle ka ei kurda.

Enda nutitelefonil kasutan pigem iMessage't ja/või Viberit, mis pakuvad ka interneti levialas olles tasuta sõnumineerimist ja kõnesid.

Re: Skype kui vabavara

LiinaLaumets
Lisaks isklikele vestlustele ja kõnedele, eriti just välismaa sõpradega, kasutan Skype-i palju ka tööl. Asendamatuks on Skype just kujunenud seoses välispartneritega. Koosolekud on peetud videokõnedena ning nii mõnigi lähetus on ära jäänud, säästes nii aega kui ka raha. Kolleegidega saab ka pidevalt Skype-s suhelda, sest nii on väga mugav kui paiknetakse mitmetel korrustel ja erinevates majatiibades.
Kahtlemata on Skype edu ja jõudmises massidesse aluseks just see, et ta on tasuta.

Re: Skype kui vabavara

dbuivolov
Skype'i tasuta kättesaadavus oli kindlasti positiivse mõjuga. Kui Skype oleks tasuline, siis ma ei usu et seda kasutaks nii palju inimesi kogu maailmas ja see ei oleks saanud nii populaarseks.
Dmitri Buivolov
eh

Re: Skype kui vabavara

eh
Kuna väga paljud kasutavad Skype tööasjus, siis mainiks ära, et seltskond endiseid Skype töötajaid teeb uut tarkvara fleep, mis peaks põhimõtteliselt olema "Skype tööasjadeks".
12