Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

12

Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

Mikhail Reznichenko
Millist sotsiaalvõrgustiku kasutate tihedamini?Ja loomulikult miks? Kas olid need teile reaalsuhtlemist asendanud?

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

Eeva Koplimets
Mina kasutan tihedamini facebooki ja ma olen läbi selle leidnud mõttekaaslaseid, keda ma muidu ei oleks kohanud. See ei asenda muud suhtlust, pigem annab uue suhtlusstiili. Näost näkku suhtlemine on ikka väga erinev kogemus ja minu kogemusel on sama inimesega kontakt internetis ja päris elus väga erinev. Läbi postituste saab teada uusi asju, mis vestluses ei kerkiks ja omavaheline vestlus lubab jälle rääkida asjadest, mis vajavad usalduslikumat ja lähedasemat kontakti. Seega ei leia, et see minu jaoks päris suhtlust vähendaks.
Küll aga on see vähendanud mu keskendumisvõimet ja see on põhjus, miks ma vahel kaalun facebookist loobumist. Selle tugevatest plussidest loobumine on seni veel tundunud liiga karm hind.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

DaniilDenissov
Mina kasutan koguaeg venesotsiaalvõrgustiku Vkontakte.ru ehk vk.com . Ma arvan, et kõik kuulsid sellisest leheküljelt midagi. Vk lehekülg on sarnane Facebookiga, aga miks siis ma kasutan rohkem VK, vaid mitte ülemaailma populaarset Facebooki? Vastus on lihtne, VK võrgustik on väga populaarne vene rahva hulgas, enamik sõbradest kellega ma suhtlen saan selles sotsiaalvõrgustikus kätte (ehk VK Messenger ). Lisaks suur PLUSS , et seal saab kuulata muusikat (tasuta) ja heas kvaliteedis, ei ole vaja mingit soundcloud'i, spotify'd ja jne. See sotsiaalvõrgustik väga mõjutab minu elu. Realsuhtlemist asendab küll , aga osaliselt. Rohkem ikka mulle meeldib lobiseda sõbradega realelus

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

DianaLohmus
Facebook on igapäevaselt kasutuses. Selle abil on lihtne suhelda nii Soomes elavate sõpradega, kui ka Iirimaal elavate sugulastega. Olen kasutanud ka Twitterit, kuid täna seda enam ei tee. Isegi ei tea, miks konto ära kustutasin, ilmselt ei meeldinud või on suurem osa tutvusringkonnast, kelle eludega end kursis soovin hoida ikkagi Facebooki kasutajad.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

Alisa Smirnova
Kasutan juba pikemat aega ainult Facebooki. Mina ise olen pigem passiivne: postitan/kommenteerin harva, repost'e teen veel harvem.
Huvitav tähelepanek: majal, kus elan, on oma Facebooki grupp. Esmalt see oli mõeldud info levitamiseks ja ettepanekute arutamiseks, kuid praeguseks sellest on välja kujunenud nördinud naabrite kaebuste raamat.
Valju muusika pärast öösel ei minda nüüd otse ukse taha naabriga rääkimas. Pigem kirjutatakse kohe kaebuse Faceboki rühma, otsitakse toetust teistelt "kannatajatelt", arutatakse natuke ja ongi kõik. Reaalne tegevus järgneb harva, või eeldatakse, et keegi teine teeb asja sinu eest, sa oled ju juba raporteerinud.
See nähtus paneb natuke imestama.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

SiimJur
Facebooki kasutan igapäevaselt. Postitan ise vähe, pigem hoian uudistel ja sõpradel/tuttavatel silma peal. Suhtlust see kuidagi ei asenda. Eelistan endiselt inimestega kokku saada.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

SiimVeskilt
Sotsiaalvõrgustike kasutuse areng on mul ilmselt suhteliselt tüüpiline, järgides mustrit, et kui üks sureb välja siis liigud edasi. Rate->Orkut->Facebook. Viimane neist kogus eestlaste hulgas populaarsust tunduvalt hiljem, kui facebooki konto oli olemas ammustest aegadest, siis selle eesmärk oli suhtlemine välismaalastega, kelle hulgas see ammu populaarne oli. Nüüd kus suur osa tutvusringkonnast omab facebooki kontot on seda stabiilselt ka kasutatud. Isiklikult facebookile väga pikka eluaega ei ennusta, usun et tuleb midagi muud asemele. Reklaamide lisamine sellisel "tungival" meetodil oli minu arust viga ja teeb kasutuse ebameeldivaks.

Kui facebook on suhtlemiseks nendega, kellega isiklikult eriti ei kohtu siis skype on olnud vahepealseks lüliks oma videochätiga. Kuigi skypele ka pikka iga ei näe, Microsoft teeb oma töö. Ilmselt ongi aeg küps üheks uueks programmiks, mis need kaks asja kokku võtaks aga samas meid reklaamidega ära ei tüütaks.

Reaalset suhtlemist ei saa nende programmidega nii pea asendada, selleks peaksime oma teadvustega esmalt cloud based tehnoloogiale üle kolima.
EL

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

EL
Kasutan facebooki, kuhu jõudsin võrdlemisi hilja ehk 2 aastat tagasi praktilisel põhjusel, et oma välismaa sõpradega kontakti hoida. Inimesed ikka imestasid, et kuidas ma üldse teadsin, mis toimub, kui mind facebookis polnud. Aga vajalikke asju teadsin alati, nüüd tean lisaks vajalikule ka suures koguses ebavajalikku. Aja jooksul on muidugi eestlastest tuttavad ka lisandunud ja päris palju suhtlemist toimub seal. Reaalsuhtulust ta ei asenda, küll aga vähendab ilmselt telefoniarveid. Samuti liigub seal palju infot erinevate ürituste kohta, mis on suhtlemise järel teine olulisem põhjus, miks seda kasutan. Olen päris palju tööd ka teinud, et sorteerida milliseid uuendusi oma uudistevoos näha soovin ja mida pigem mitte.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

OliverTiks
This post was updated on .
minu esimene suhtlusvõrgustik oli Orkut, kuhu ma sattusin millalgi üsna alguses, kui õppisin parasjagu välismaal ja see sealsete eesti tudengite seas levima hakkas. tegelikult oli mul vist isegi Rate'is konto olemas, aga seda ma ei kasutanud küll kunagi. mingil ajal olid kõik sõbrad ka Orkutis olemas, kuid kasutamine tollal jäi veel üsna piiratuks. hiljem kolisin läänes elavate sõprade-tuttavate pärast Facebooki üle ja sinna jäingi, kõik teised vist tegid sama. viimastel aastatel Orkutis enam üldse ei käinud, ehkki konto jäi alles.

kui alguses oli ka FB pigem sekundaarne koht, kuhu igavusest vaadata, et mõnda mõnda mängu mängida, siis mida aeg edasi, seda olulisemaks suhtlus- ja infokanaliks see on muutunud. näiteks eraldi RSS-voogude kogu pole ma endale kunagi viitsinud teha. viimasel ajal on ka pea kogu erasuhtlus FB-s. ainus kindel koht, kust inimesed kiiresti kätte saab. väga harva, kui tööväliselt veel kellegagi Skype'iski räägin. mulle selline veebisuhtlus sobib, helistamine pole kunagi meeldinud. aja jooksul on sõbrad ka igale poole laiali jooksnud või pereinimesteks hakanud, nii et näost näkku kohtumised jäävad päris harvaks.

samas olen ma ise endiselt üsna passiivne: seinale tihti ei postita, arvamust ei avalda, rakendusi ka väga ei proovi. igasugused "avalikud" funktsioonid olen üldse kinni keeranud. kuid teiste arvamusi mulle lugeda meeldib. ka inimestelt, kellega kunagi olen kokku puutunud, aga keda enam üldse ei kohta. aja jooksul on tänu erinevatele töökohtadele ja koolidele "sõpru" päris palju kogunenud. kogu aeg mõtlen, et peaks selles nimekirjas suurpuhastuse läbi viima, aga päris suvalisi seal eriti ei olegi, kui mõned ühekordsed reisitutvused välja arvata.

aega kulub selle kõige peale küll häbematult palju, eriti kui mingit konkreetset kohustust kaelas ei ole. mind isegi reklaamid väga ei häiri, oskan neist vist hästi mööda vaadata. või olen need ka suutnud kuidagi ära blokeerida :)

päris Orkuti saatust ma Facebookile küll nii pea ei ennustaks, selleks on see liiga hästi end sisse töötanud. lisaks näib see keskkond ka ajaga kenasti kaasas käivat.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

Sergei_Hristoforov
Kasutan nii Facebook, kui ka VK.com. VK.com põhimõtteliselt muusika pärast, mida saab enda playlisti lisada või siis vabalt alla laadida. Mõned kohtuprotsessid on olnud VK vastu piraatsuse pärast, aga siiamaani veel töötab. Mõnes mõttes on küll reaalsuhtlemine on asendatud.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

Pirjo Elbrecht
Need on ajajooksul muutunud.
Hetkel FB aga soovin sellest loobuda, kuna ei saa sealt midagi väärtuslikku.
Aja raiskamine.
Ükskord kustutas FB uuendus mu iphones kõik mu kontaktid ära... aga kellele sa kaebad..

Arvan, et need on muutnud väga palju lastega emade maailma, kelle jaoks laste piltide pealt likede kogumine kõige olulisem päeva osa.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

LiinaLaumets
Hetkel kasutan kõige rohkem Facebook-i, kui ebaregulaarselt antud keskkonda sisselogimine kasutamisena arvesse läheb. Pigem külastan antud sotsiaalvõrgustikku siis kui on vaja kellegagi ühenduses olla, mõne grupi postitusi jälgida või kedagi sõbraks kutsuda/võtta. Tore on ka sõprade reisipilte vaadata. Muule infomürale seal tähelepanu ei pööra ning sõltuvuses pole.
Teen esimesi samme ka Linkedin-i kasutamises ning kasutan ka ResearchGate-i.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

ReginaBauer
Facebook on vist peamine jah. Kui tundide kaupa seal ei istu just, siis on sellest kasu päris palju - suhtled sõpradega kes ei ela just kõrvalmajas, hoiad ennast uudistega kurssis, mõned kokkutulekud said ka puhtalt läbi FB organiseeritud. Fotohuvilisena tegin endale sinna ka eraldi lehe enda tööde väljapaenkuks, kuigi oli ja on ka fotoblogi väljas. Viimasel ajal kuidagi eriti sinna ei kipu - kas hakkan vanaks jääma või lihtsalt pole aega.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

KerstinKippar
Kasutan samuti peamiselt Facebooki. Enne seda sai ära proovitud ka rate.ee ja Orkut. Facebooki kolisin seetõttu, et suurem osa sõpru liikus sinna ja kuna tahtsin nende tegemistega kursis olla, pidin ise ka sama tegema. See oli kuskil 6 aastat tagasi. Võib-olla hakkan vanaks jääma, aga viimasel ajal  tunnen minagi, et ei saa sealt enam suurt midagi. Ei ole ise ka eriti aktiivne postitaja ning iga päev ei käi seal kindlasti, suvel jäi näiteks lausa mitu nädalat vahele. Samas ei saaks praegu sealt täiesti ära ka tulla, sest infot ürituste või isegi kooli ja töö kohta saab sealt kiirelt ja mugavalt ning kohati rohkem kui teistest kanalitest.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

dbuivolov
Arvan, et sotsiaalvõrgustikud ei saa reaalsuhtlemist täielikult asendada. Aga nad on abiks kui sõber elab kusagil teises riigis ja temaga ei ole võimalik reaalselt suhelda.

Minu arvates parim sotsiaalvõrgustik on Facebook. Põhjus on lihtne - ta on populaarne kogu maailmas ja seda kasutab kõige rohkem kasutajaid.
Dmitri Buivolov

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

SimoVeikolainen
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

AveKarjus
Mul samuti seni elus 3 erinevat sotsiaalvõrgustiku kanalit olnud kasutuses - päris esimene oli Rate, sealt edasi Orkut ja nüüd juba aastaid Facebook. Kui Rate oli toona peamiselt uute tuttavate leidmiseks, siis Orkut (oli) ja Facebook on ainult juba päriselus tuttavate jaoks. Ma arvan, et see päriselu suhtlusi nii suurel määral mõjutanud ei ole, väga sagedasteks kokkusaamisteks pole nagunii enam niipalju vaba aega kui nooremana.. Ja kui suhtluse jätkamiseks peab seda tegema muude kanalite abil, siis pole otseselt ju suurt vahet, kas see on telefon või chati aken (mille kaudu saab samamoodi helistad)

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

TaaviLohmus
Kõige tihedamini kasutan minagi Facebooki. Kui võrdlen Facebooki kasutamist oma tuttavatega, siis viibin selles suhtlusvõrgustikus väga vähe. Ei  tunne, et millestki väga palju ilma jääksin. Reaalset suhtlemist ta ei ole mõjutanud, kuna sõpradega/tuttavatega suhtlen enamasti telefoni teel või näost näkku.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

EliseNassar
Minagi kasutan põhiliselt Facebooki, aga seda rohkem sõnumivahetuseks. Reaalelulist suhtlust see loodetavasti segama hakanud ei ole.

Re: Soltsiaalvõrgustikute mõju elule.

ErkiElli
Olen kasutanud mitmeid sotsiaalvõrgustikke ja nende kontode tegemine on olnud erinevatel põhjustel.
Orkuti tegin kunagi näiteks selleks, et kogu kursuse info käis seal pmt läbi ja kuna mul Orkutit sel hetkel ei olnud, siis ei olnud kursuse tegemistega kursis ka. Praegu kasutan igapäevaselt Facebooki. Eks seegi on mõnes mõttes kasulik (kursuste grupid, töökaaslaste foorumid jne), aga samas natuke ikka reaalset suhtlust asendab küll ja minu arvamus on et seda FB võiks vähem olla.
12