Suunatud reklaamid

12

Suunatud reklaamid

SiimVeskilt
Kas olete kunagi tajunud, et teie harjumused või valikud on suunatud reklaami tulemus?

Üks eksperiment näitena: https://www.youtube.com/watch?v=f29kF1vZ62o

Müüt või reaalsus? Mis arvate?

Re: Suunatud reklaamid

DianaLohmus
Suunatud reklaamidega olen kokku puutunud küll näiteks Facebookis, aga võib-olla natuke sinisilmselt usun, et ise ei ole nende tagajärjel oma valikuid teinud, pigem on reklaamid selline häiriv nähtus. Üldiselt üritan reklaamid ära keelata igal pool kus võimalik.

Re: Suunatud reklaamid

Heikki Kitt
Suunatud reklaamide edukaks kasutajaks võib pidada näiteks Amazoni, ebay-d ja Spotify-d.
Valikuid ma nende alusel teinud ei ole, kuid Spotify on küll soovitanud nii mõnegi uue loo või esitaja, mille olen lisanud oma playlist-i.

Re: Suunatud reklaamid

OliverTiks
minu jaoks on igasugune reklaam nuhtlus ja üldiselt püüan ka suunatud reklaamidest mitte osa saada. Google'is ja Samsungi telefonis on see võimalus igatahes maha keeratud. samas koguneb aja jooksul igasuguseid  teenuseid ja rakendusi nii palju, et pole enam mingit ülevaadet, millele kuskil kunagi linnuke  ette jäetud sai. kuna ma kasutan brauserites ka adblocke, siis ega neid reklaame nii palju olegi, ainult telefonis häirivad, sest seal hea tõrjevahend puudub. vahelduse mõttes on küll mõnikord huvitav ka arvutis adblock maha võtta, et näha, millest toredast ma siis ilma jään.

Re: Suunatud reklaamid

Kaidar
Ma arvan, et minu tarbimisharjumused on üldjuhul vabad. Väga raske on kedagi tänapäeval mingit toodet tarbida suunata, kui inimene ise seda ei taha.
Facebookis jooksis pidevalt mul ühe personaaltreeneri reklaam - võimalik, et seotud minu jooksuharjumuste ning laikide panekuga jooksusõprade postitustele. Kuna ta kirjutas ka vahepeal päris häid artikleid, siis oli ka endal huvitav lugeda näit kuidas võita aega toidu valmistamisel kokku.
Viimasel ajal pole teisi reklaame tähele pannud ja üldjuhul saab nendest ka kiirelt üle keritud pikemat aega peatumata.
.

Re: Suunatud reklaamid

.
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Suunatud reklaamid

dbuivolov
Kuna ise tean mis mind huvitab, kasutan veebilehitseja plug-in'id, mis aitavad mind tüütava suunatud reklaami ära peita.
Dmitri Buivolov

Re: Suunatud reklaamid

SiimJur
Suunatud reklaamiga netis puutun kogu aeg kokku. Teen Googles mõned otsingud ja klikin mõnel lingil ning pärast leian analoogseid tarbitavaid asju ja teenuseid lademetes AdSense kaudu mujal. Need on lihtsalt ära tuntavad. Samas see ei ole seesama, mis Sinu lingil. See on hoopis peenem kunst. Mõnes mõttes päris kõhe. Väidetavalt mõjutab ka ostukeskuses mängitav muusika seda, kuidas tarbija käitub.

Re: Suunatud reklaamid

Krista Vainik
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Suunatud reklaamid

GermoVali
Sarnaselt Kristaga olen täheldanud, et pärast mingit otsingut kas siis Google's või Amazonis on hiljem veebilehitsejas kuvatavad reklaamid samast valdkonnast. Samas, siiani pole see kuidagi häirivaks veel osutunud. Hetkel pole ka mingeid lisasamme astunud selleks, et reklaami veebilehitsejas piirata.

Senised harjumused pole otseselt reklaamiga seotud - kui telekat peaksin vaatama, siis pigem seda mida ise tahan ning mitte seda, mida palju reklaamitakse. Vajalikud ostud teen ikkagi enda teadlikust valikust ja võimalustest lähtuvalt ning mitte sellest mida reklaamiti.

Re: Suunatud reklaamid

RobertVõsa
Olen samuti teadlik, et minu varasemate otsingute ja brausimise järgi tehakse otsuseid, milliseid reklaame näidata. Samas ma ei arva, et see halb asi oleks. Kuna reklaamide näitamine on üks põhilisi kasutajate liiklusest raha tegemise viise, siis tõenäoliselt näidatakse neid veel kaua. Parem siis juba vaadata reklaame, mis mind tõesti võiks huvitada.

Re: Suunatud reklaamid

J.K.Valk.AK11
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.
EL

Re: Suunatud reklaamid

EL
Suunatud reklaamide tulemusel oma valikute tegemist tajunud reaalselt ei ole. Praeguses sülearvutis kasutan adblock-i, aga teistes arvutites on päris huvitav jälgida, milliseid reklaame mulle pakutakse. Teatava pettumusega peaks isegi tõdema, et minust on vist päris kummaline tarbimisprofiil loodud. Ennast paneb täitsa mõtlema, mida ma viimasel ajal internetist otsinud olen, et facebook mulle jõululampidest jääkaru soovitab.

Re: Suunatud reklaamid

KärtToomel
Mina arvan ka, et olen suunatud reklaamidele pigem immuunne, st suudan neid edukalt ära blokkida. Aga lugedes kõiki eelpooltoodud postitusi, siis hakkasin mõtlema, et kui me kõik arvame, et meie küll neile ei allu, siis kas see äkki tähendab siiski seda, et tegelikult oleme kõik ikkagi ühtmoodi mõjutatud?

Muidugi on intrigeeriv ka see mõte:
J.K.Valk.AK11 wrote
Võib-olla on siin tegemist hoopis topelttrikiga. Need, kes oma toodetele suunatud reklaami ostavad, on läinud järgmise reklaami ohvriks: "suunatud reklaam töötab!".
Aga ma ise kaldun vist siiski pigem arvama, et need va suunatud reklaamid toovad tellijatele siiski üksjagu raha sisse ning seega peavad vähemalt teatud määral sihipäraselt toimima.

Mina ei ole siiani mingeid AdBlocke kasutanud. Aga samas mul ei tule ka väga ette, et oleksin suvalistel külastatavatel lehekülgedel massiliselt reklaame näinud (aga võibolla need siis lähevadki otse mu alateadvusesse ja jätavad teadvuse sootuks vahele). Muidugi Postimehe lehel on reklaamid ära tuntavad, samuti näiteks foorumites on peaaegu kõik nurgad mingeid vilkuvaid asju täis. Facebook ilmselt ka soovitab igasuguseid asju, aga sinna parempoolsesse paneeli ma tõesti ei vaata ning ka oma uudisvoost süübin (peaaegu) ainult tuttavate inimeste poolt tehtud huvitavatesse postitustesse. Näiteks videosid ei vaata ma Facebookis kunagi, kuigi nüüd need lähevad juba ise käima.

Tegelikult, pean oma sõnu sööma, sest üks näide siiski meenus. Otsisin ühte konkreetset toodet Google'st ning üsna pea märkasin Facebookis (just selsamal va parempoolsel paneelil), et üks mu tuttav on like'inud miskit pakkumist, kus pakutakse just minu poolt soovitud toodet praktiliselt olematu hinnaga. No ja tuleb tunnistada, et selle tellimuse ma tegin tõepoolest ära. Ja asi läks veel selle võrra hullemaks, et valisin kätte saamise ühest nende kauplusest, mispeale mulle helistati, et selles kaupluses kahjuks seda toodet pole ning on võimalus, et lähen sellele Ülemistele järgi või nad saadavad mulle selle kulleriga tasuta koju. Ilmselgelt lülitus mu kriitiline mõtlemine siis välja, sest lasin selle siis omale koju saata. No ja tulemuseks (mille peale ma oleks ju võinud ise ka tulla) on see, et nüüd nad regulaarselt pommitavad mind oma tootekataloogiga.
Seega tuleb tunnistada, et läksin orki. Ikkagi inimene...

Re: Suunatud reklaamid

Chito
Suunatud reklaame olen samuti kohanud Facebook'is ja Spotify's. Häirivam on ikkagi toodete jm kauba linkide rippumine kõrvalpaanil (kui midagi ostan, siis soov ise valida), meeldivam aga soovitatav muusikajupp.
Adblocki kasutan, telefonis seda pole ja võib ära kohkuda reklaamist (pole leidnud veel head "tõrjevahendit").

Re: Suunatud reklaamid

Sergei_Hristoforov
Arvan, et alateadlikult see mõjutab küll mingil määral. Kasutan add-ons et tüütavaid reklaame ära blokeerida.

Re: Suunatud reklaamid

alinskaj
Mulle mõnikord aitanud suunatud reklaaam, aga 90% ta rohkem segab ning proovin igatpidi seda blokeerid.

Re: Suunatud reklaamid

ElenKäsk
Olen ka täheldanud, et kui googeldad mingit toodet, siis pärast on antud reklaam nt facebooki lehel. Ei mäleta, et oleks ühelegi reklaamile teadlikult klikkinud. Kui midagi vaja, siis otsin ise. Aga usun, et kindlasti see reklaam toimib ja ettevõtetele suhteliselt lihtne viis enda reklaamimiseks ja lõpp-tarbijani jõudmises.

Nagu juba ka eelpool mainitud siis Youtubes olen küll soovitatud lugudele klikkinud ja avastanud midagi uut ja head.

Re: Suunatud reklaamid

LiinaLaumets
Suunatud reklaamiga ei puutu ma kokku ainult internetis toimetades (n youtube pakub minu varasemate kuulamiste põhjal sarnase žanri lugusi; FB-reklaam), vaid vägisi saatetakse kindlasuunitlusega reklaame järjekindlalt mulle meilile. Ilmekamaks näiteks võib tuua selle, kui pärast artikli avaldamist on meilile hakanud tulema kirjad stiilis, et tellige oma analüüsid meie laborist ning avaldage oma artiklid meie ajakirjas. Mõnes mõttes selline "sülle kukkunud" info lausa kasulik - ei pea ise tunde otsima hinnakirju jne. Kuid samas võib vastavasisulist infot ka rämpspostina käsitleda.

Re: Suunatud reklaamid

TaaviLohmus
Interneti brauseris kasutan AdBlocki ning seega ei ole väga palju reklaami, kuid kus tajun suunatud reklaami on Amazon. Otsides või tellides sealt midagi, siis saadetakse palju pakkumisi selle kategooria toodetele. Enamjaolt on need nuhtluseks, kuid harva, kui on olnud tõsine soov midagi soetada, olen leidnud sealt häid pakkumisi.
12