Tsensuur

12

Tsensuur

SiimVeskilt
Kuidas olete ise tsensuuriga kokku puutunud isiklikult?

Mind segab kõige rohkem otsingumootorite tsensuur, kui tean, et otsingusõnad on õiged, aga otsingumootor leiab, et peaks ikka filtreerima.
eh

Re: Tsensuur

eh
Mulle meenuvad foorumid, kus adminid saavad postitusi kustutada ja ka bänne anda. Üldiselt foorumite puhul, mida külastan, tsenseerimise vastu ei ole, sest adminid on mõistlikud ja kasutavad oma õigusi üldiselt ainult mõne tülika spämmija vaigistamiseks.

Re: Tsensuur

Pirjo Elbrecht
Oi...
Tõstatasid valusa teema. Kui ma midagi ei leia oma arvutiga, siis tavaliselt otsin igaksjuhuks ka nutitelefoniga. Tulemused on hoopis erinevad.
Ja siis välisriikides meeldib mulle ka googeldada iseenda kohta, et teada milline ma siis väljaspoolt paistan (mõeldes siis välisriikide tööandjate peale).
Uuest aastast pidi FB hakkama eriti valima, millist infot ta sulle kuvab.
ss

Re: Tsensuur

ss
Ühtedes foorumites mille administraator olen, oli kogemus kus üks teistest adminnidest oli ühe foorumikasutajaga tülis ja võttis ette ja hakkas lihtsalt tema postitusi kustutama. Kuna selle teise adminni näol oli tegu inimesega kellelt teatud põhjustel polnud võimalik adminniõigusi ära võtta, siis sai foorumitele lisatud moodul mis asendas kustutamisfunktsiooni recycle biniga, nii et valedel põhjustel kustutatud sisu said adminnid taastada.

Re: Tsensuur

OliverTiks
ma olen üsna suur spordiennustuste sõber ja varem mängisin ka netipokkerit üksjagu, aga kui Eestis neid saite piirama hakati (kahtlustan, et Olympicu tellimusel), siis tuli otsida mooduseid, kuidas jätkata. tänaseks on küll valik laienenud, aga keelatud lehekülgede nimekiri on endiselt väga pikk. lisaks häirivad mind igasugused regionaalsed ja tehnilised piirangud sisule. näiteks on paljud lood, mida lauaarvutis saab Youtube'ist vabalt vaadata, nutitelefoni rakenduses miskipärast keelatud. telefoniga interneti kasutamine on üldse üks jube piin, sest Androidile pole adekvaatset reklaamitõrjujat ka leidnud, mis süsteemi liigselt ei kurnaks ja töö ära teeks. tsensuuriks võib vast pidada sedagi, et kõik sellised rakendused on Google oma poest kenasti välja pookinud. mis puutub otsingumootorite kohandamisse, siis minu arust tekib siin oht, et inimesed kapseldatakse oma inforuumi ära ja otsest kokkupuudet arvamuste paljususega jääb internetis järjest vähemaks, kui inimene teadlikult seda ei otsi.

Re: Tsensuur

Kaidar
Ka mina olen netipokkeri saitide keelamisega EMTA poolt kõige rohkem kokku puutunud. Samas sellest sai väga kergelt mööda, kui pordiks määrata Google DNS aadress. Samas viimasel ajal mängin ametlikus toas, seega saitide keelamisega pole rohkem kokku puutunud.
Ma õnneks elan teadmatuses, mis infot ja kuidas tavaotsingute puhul tsenseeritakse, seega pole enne sellele tähelepanu pööranud.
.

Re: Tsensuur

.
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Tsensuur

dbuivolov
Mina ütleks, et tsensuuri ja informatsiooni manipulatsiooni parim näide on massimeedia )
Dmitri Buivolov

Re: Tsensuur

SiimJur
Sekundeerin Oliverile. Puutun ka regionaalsete, seadmete jms piirangutega aeg-ajalt kokku. Kui Androidiga esimest korda YouTube'i külastasin, siis ei saanudki peaaegu midagi vaadata. Täiesti tobe tänapäeva globaliseerunud maailmas.

Re: Tsensuur

GermoVali
Arvatavasti ainus tsensuur, millega olen ise internetis kokku puutunud, on foorumites, kus siis teatud inimestel on õigus postitustega enda suva järgi talitada. Google'i otsingut tehes pole täheldanud informatsiooni tsenseerimist või osanud seostada puuduvat infot Google'i poolse tsensuuriga. Pigem arvaksin, et Google ka kõike ei tea.

Wikipedias ma ei näeks nii suurt tonti:
nt dk12 wrote
Tsensuuri ja informatsiooni manipulatsiooni parim näide on ilmselt Wikipedia...
pigem on tegemist avaliku entsüklopeediaga, mida saavadki kõik redigeerida ning mis on avalikult kättesaadav kõigile. Loomulikult kui keegi kolmas osapool pole teinud kõike selleks, et inimesi Wikipediast eemal hoida. Lisaks ei taha uskuda, et õnnestub teha asjalikku viidet läbi Wikipedia - wiki-viited akadeemias ei ole eriti lubatud ning seal kus on lubatud, on pigem halb kui hea toon.
.

Re: Tsensuur

.
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Tsensuur

Alo P.
Kalamälu on kurjast, aga Piraadipartei väikese seminari organiseerimisel tulemusena sain kuulata paar tundi kõige kohta, mis maailmas valesti on ja mis tegelikult telgi taga toimub ja asjad on päris koledad. :D

Üks asi, mis meelde jäi oli mõte teha nö. pealekaebajatele seadus, mis neid kaitseks.. Mida see tähendab? Tähendab seda, et sellised mehed nagu Snowden ei redutaks praegu Venemaal selle eest, et tõi rahva silma alla teravat tõde, mida mõned riigid, asutused või inimesed ei seedi."Oi ups, me vist ikka kogusime KÕIKIDE kohta andmeid" -NSA, vähemalt kui midagi kogemata ära kustutad siis varundus on olemas. Tänud päris terroristidele või mängult on soodne pinnas laivi lükata igasuguseid seadusi ja eeskirju millega võib kohe oma privaatsuse ära unustada - skynet tuleb, aga salaja!

Re: Tsensuur

alinskaj
Mulle ka see tema väga tuntud, kuna tööl istudes Tallinna officies olen ma läbi VPN-i läti võrgus ja samamoodi ei saa isegi eesti raadiot või etv internetis vaadata, kuna robotid ütlesid, et see ei ole kättesaadav minu riigile. See oli küll tobe, kui olid Olümpia mängus ja me tahtnud tagaplaanil kuulata suusatamist ja ikka ei saanud seda.Minu arvates, see on natuke ebaõiglane. Eestlased võivad ju iga maailma punktis elada ja võib olla tahavadki vaadata enda keeles saateid ja see on võimatu nendele....

Re: Tsensuur

ElenKäsk
Tsensuuriga puutusin kokku endise tööandja juures, kus tegu oli USA ettevõttega ja piirati ära nii Skype, kõiksugu eraemailid (gmail, hotmail jms) ja leheküljed, mis nende arust sisaldasid viiteid vägivallale, pornograafiale jms ja see tõi kaasa ebareaalsed piirangud täiesti tavalistele lehekülgedele. Näiteks on meelde jäänud, et ei olnud võimalik enam käia tpilet.ee leheküljel.

Re: Tsensuur

SimoVeikolainen
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Tsensuur

Alisa Smirnova
Mina olen kokku puutunud tsensuuri/ressurside blokeerimisega tööalaselt ja kaudselt:
Olen transpordikorraldaja, ning välispartnerid USAst on meile paar korda teatanud, et nad ei saa lisainfot saaja või saadetise kohta, sest neil on töö juures veebi otsingumootorid blokeeritud. See tundus küll mingi rumal nali, sest transpordikorraldaja töö eeldab regulaarset info otsimist, ristkontrollimist jne. Ma võin välja mõelda põhjuse (kasvõi sama digiaediku nähtus), mis võiks olla otsingumootorite piiramise põhjuseks, kuid ükski põhjus ei tundu eriti ettenägelik. Samas ei ole välistatud et nemad teavad midagi, mida meie ei tea. Kuidagi nad ju püsivad äris "ilma Googleta".

Re: Tsensuur

hanno-ivar.ilves
Mind on häirinud Youtubes olev regioonide põhine sisu näitamine või mitte näitamine.
Tahad midagi vaadata ning siis tuleb teada, see video ei ole teie regioonis kättesaadavaks tehtud.

Windowsi arvutis olev viiruse-pahavara tõrje muidugi leiab ka vahest, et ta peab mingisuguse veidra loogika järgi midagi blokeerima, mida ta määratud reeglite järgi kohe kuidagi blokeerima ei peaks. See tekitas vahepeal väga küsimusi, et mille alusel otsustatakse lehekülje sobivus.

Re: Tsensuur

KaidoKikkas
Administrator
SimoVeikolainen wrote
Ainuke kokkupuude mingisuguse tsensuuriga, mis meenub, oli juhus kui ühes foorumis kasutasin postituses sõna "türannosaurus" ning foorumi keelemootor otsustas esimesed neli tähte tärnidega asendada. Ajas veidi muhelema ainult.
Selle kohta on netis mitmeid nuta-või-naera juhtumeid. Nagu see siin või tavameediassegi jõudnud lood tippjooksjast nimega Tyson Homosexual...

Re: Tsensuur

TauriAlas
Väga häirivaks on USA teleseriaalide veebilehtetel olevate videote blokeerimine (sest ma ei ole antud regioonist ning seetõttu tuleks mulle seda keelata). Minu meelest mõttetu, eriti selles perspektiivis, et ma võiksin olla potentsiaalne klient, kellel sisu müüa saaks.

Re: Tsensuur

Piret Reinumägi
Mind häirib samuti regioonipiirang, kohati on see ikka päris tobe. Kuskilt ammusest ajast mäletan, et oli ka filmi plaatidele regioonipiirangud peale pandud ja mõnda filmi ei saanudki vaadata. Otsingumootoritesse olen sisestanud aeg ajalt ka saksakeelseid sõnu, et teistmoodi vastuseid leida.
12