Tutvused internetist

12

Tutvused internetist

tarvi.tihhanov
Hmm. See on selline tore teema. ma võin kindlalt väita, et olen üle interneti (jutukate(irc)/orkuti) kaudu leidnud endale paar päris head sõpra juba 7-8 aastat tagasi kellega siiamaani suhtlen ja on head suhted. Ma päris julgelt võin väita, et internetist leidud suhted ei erine suuresti päriselus omandatud suhetest. Eriti kuna inimesed ei ole kunagi sildistanud seda ja ei hakka ka vist. Seda ennekõike sellepärast, et ma pole viimase 15 aastaga ühtegi negatiivset kogemust kogenud.
Ala selle inimese leidsid internetist vä? sealt tulevad ainult weirdod ju.

igaljuhul, mis on teie kogemused internetist leitud tuttavate/kallimate/sõpradega?

Re: Tutvused internetist

J.K.Valk.AK11
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.

Re: Tutvused internetist

SiimVeskilt
Keskkoolis sai tõesti suheldud mõne inimesega, kellega füüsiline kokkupuude puudus, nüüd aga vaatan tagasi ja ei pea neid tutvusi enam sõpradeks. Kõik kes omavad sarnaseid vaateid ja teevad koos midagi ei ole automaatselt sõbrad. Sõprus on midagi mida aeg paneb proovile, ette ei saa öelda, kas nüüd oli sõprus või mitte.

Re: Tutvused internetist

Alisa Smirnova
Minul 2000ndate alguses erinevaid interneti-tuttavaid oli päris palju. Enamasti tekkisid nad kitsateemalistes jututubades, ühiste huvide taustal. Tegelikult ajaproovi läbis sõprus ainult ühe inimesega, kellega oleme aastate jooksul mitu korda reaalelus kohtunud / tülli läinud / ära leppinud.
Esimese päriskohtumise ees oli mul küll natuke hirmus, umbes neljaaastase suhtlemise vältel ma kordagi ei näinud tema pilti. Õnneks tookord vedas, osutus normaalseks inimeseks =)
Rohkem selliseid sõpru mul ei ole tekkinud, ja aastatega interneti-tutvuste võlu minu jaoks kadus lõplikult.

Re: Tutvused internetist

TauriAlas
Tutvusin ühe inimesega kunagi (2007) Hinnavaatluse foorumis. Õigupoolest kirjutasin HV ajateenistuse teemasse, et lähen Kuperjanovisse aega teenima ning ta omakorda saatis personaalsõnumi, et "oleks tuttavam nägu ees armeesse minnes". Sõjaväes kohtusime näost-näkku kokku vaid paaril korral, kuid suhtlemist jätkasime internetis. Tänaseks suhtleme sisuliselt iga päev kas gTalki, telefoni või kokkusaamise teel ning võib öelda, et oleme kindlasti sõbrad. Seega ma ei ütleks, et interneti abil sõpru ei leiaks - internet on ju lihtsalt üks võimalus suhelda.

Re: Tutvused internetist

Sergei_Hristoforov
Meie ajal võib olla on lihtsam tutvuda ja õigeid inimesi leida interneti kaudu. Kogemused on olnud nii negatiivsed kui ka positiivsed, nagu päriselus.
ss

Re: Tutvused internetist

ss
Arvutimängude kaudu on väga palju sõpru tekkinud. Eestis tekkis sõprade ring kellega me omavahel väga tihedalt suhtleme ja koos reisime. Üle Euroopa laiali on sõbrad keda näen harvem, kuid alati on väga hea kohtuda. Väga mõnus on kui tahad kuhugi reisile minna ja ees juba ootab mõni sõber kes sulle linna tutvustab ja öömaja pakub :)

Olen avastanud, et küberruumi kaudu tuttavaks saadud inimestega on ka näost-näkku palju vabam ja vahetum suhtlus kui liharuumis tekkinud tuttavatega.

Re: Tutvused internetist

emaaten
Netis suhtlemine annab palju laiema võimaluse suhtluskonnaks. Näiteks tänu Skype'is lobisemisele sain heaks sõbraks ühe ameeriklasega. Meie tutvus küll ei alanud netiavarustes, ta käis kord Eestis konverentsil, kui sellest põgusast kohtumiseks poleks kunagi saanud sõprust ilma pikkade õhtuste arutlusteta maailma ja Eesti teemadel. Internet annab sõpruseks viibivate isikutega hea võimaluse.

Mulle meeldisid selle nädala konspektist lõigud küberkontaktide aususest ja teistmoodi inimestest. Tihti tunnen ka Eestis inimestega suheldes, et netisuhtlus on vahetust kontaktist meeldivam. Näiteks on mul olnud nii mõnigi töökaaslane, kes näost-näkku kohtudes mõnikord teretadagi ei taha ja tunneb end sageli tööseltskonnas ebamugavalt, aga ekraani taga sõnumeid vahetades on avatud ja jutukas. Ehkki see reaalne kramplik olek tundub veidi imelik, olgu parem nii - peaasi et inimesed suhtlevad ja tööasjad saavad kiirel ja asjalikul moel neti abil aetud.

Re: Tutvused internetist

Alo P.
Ma arvan, et minu kõige positiivsemad tutvused internetis jäävad sinna aega, kus sai väga palju arvutimänge mängida, konkreetsemalt MMO-si - üks põhiline punkt on see, et peab suurtemate väljakutsete jaoks kokku koguma või liituma suurema pundiga (guild, clan jne). See keskkond juba eos teeb omavahel suhtlemise kohustuslikuks, kas siis suurtemate bosside jne kaklustes või muud ettevõttmised - võiks isegi vaadelda seda kui sõbralikku kollektiivi, kus passiivseks on raske jääda.

Vabama suhtluse tõketest on juba oluline osa eemaldatud, nimelt ühised huvid, erinevad asukohad ei ole teguriks läbi digikõne, ühised eesmärgid ja loengu tutvustuses mainitud visuaalsed tõrked (nahavärv jms).

Re: Tutvused internetist

alinskaj
Mul ei ole sellist kogemust, kuna olen ikkagi see inimene, kes soovib nägema ja kuulama inimeste emotsioone ja päris kaua minu arvates, netis suhtlemine päris kaua ei kesta, kuna inimesed ikkagi soovivad reaalset kohtumist.

Ise võin tuua näited töö elust. Suhtlen päris palju inimestega meili teel ja ei olnud neid kunagi näinud ja loomulikult nad ei tulnud minu sõpradeks ja isegi tuttavate ringi siiani, kui ma ei ole nendega mitu korda näinud ja ei ole leidnud nendega mitu sarnast külge, aga see ei ole tulnud läbi meili ja Skype vaid ainult reaal elus.

Re: Tutvused internetist

MartinMand
Sarnaselt teiste mänguritega on omal ajal suheldud inimestega erinevalt kontinentidelt erinevates mängukeskkondades, kuid kellegagi püsivamaid suhtlussidemeid siiski ei tekkinud. Nagu kipuvad kaduma ka mitmed sõbrad aja jooksul, kaovad ka erinevad netisõbrad ja vahest isegi kiiremini. Isiklikult väärtustan ma silmast silma suhtlust rohkem ja ehk seepärast pole ka püsivaid võrgusõpru leidnud. Aga mine tea, ehk veel leian mõne hea mõttekaaslase monitori tagant :)

Re: Tutvused internetist

AveKarjus
Netist ei leita ainult tuttavaid või sõpru, paljud otsivad (ja üsna paljud ka leiavad) omale interneti teel kaaslast. Tuttavaid olen neti teel leidnud üsna palju, päris sõpradeks on saanud neist vaid üksikud.

Re: Tutvused internetist

karen.grigorjan
Sõpru interneti teel eriti ei leidnud, kuid päris edukalt sain vastassooga tuttavaks. Üldiselt aga interneti teel eriti tugevat seost inimesega ei teki mul.

Re: Tutvused internetist

KerstinKippar
Kogemused internetist tutvuste leidmisega on siiani olnud positiivsed. Esimesed tutvused tulid siis, kui meile sai kunagi koju arvuti ostetud, see oli üle kümne aasta tagasi. Tol ajal ei olnud need leitud "sõbrad" enamasti eestlased ja suurema osaga neist ei suhtle enam, kuid ühe soomlasega oleme siiani väga headeks sõpradeks jäänud. Eks see arvamus, et internetist tulevad ainult veidrikud, sundis mind tol ajal pisut ettevaatlikuks ja pani sõpru silmi pööritama, kuid tegelikult on kõik kenasti läinud. Paistab ka, et seda arvamust interneti ja veidrike kohtab viimasel ajal kõvasti vähem, pea kõik vallalised tuttavad on mõnes tutvumisportaalis ja otsivad uusi tutvusi.

Mulle tundub samuti, et neti teel on kohati isegi lihtsam leida sõpru/tuttavaid/kallimaid... tutvumine iseenesest on sel moel väga lihtne, iseasi, kas pikemalt vesteldes või päriselt kohtudes ka midagi ühist inimesega leiab.

Re: Tutvused internetist

Anna Tõnnson
Jah, Tarvi, sinu kogemused on vaid positiivsed aga sa oled ka 25+ meessoost üliõpilane! 13-aastane koolitüdruk sellise suhtumisega kindlasti ei võidaks. Loomulikult on nõme näha tonti seal, kus seda ei pruugi olla aga siin ongi see case, et see tont on ka täiesti olemas. Fakt on see, et internetis on kergem kontakte luua kui võhivõõrale tänaval juurde astuda ning sama kerge on ka oma identiteeti petta.

Kokkuvõtteks kehtib ka internetis suhtlemisel sama printsiip, mis mujal: kui sulle meeldib lugeda, otsi sõpru raamatukogust, kui sa oled klubihunt, siis ööklubist ja kui sulle peaks meeldima oma sõpradega läbi veebi suhelda, siis internetist :)

NB! Loodan, et keegi seda 100% tõena ei võtnud :)

Re: Tutvused internetist

ErkiElli
Mina arvan, et internetis tutvumine on nö kaheotsaga asi. Kindlasti on näiteid, kus head kogemused ja kindlasti on näiteid, kus halvad kogemused. Osadele võib olla sobib ka selline variant rohkem kui peaks nö tänaval tutvuma. Minu arvamus on lihtsalt see, et selline tutvumisviis on puudulik ja kunstlik, kuna reaalselt võib juhtuda, et tegelikult klapp puudub

Re: Tutvused internetist

SiimKallakmaa
Sarnaselt eespool kirjutanud Silveri kogemusele olen ka mina leidnud palju tuttavaid arvutimängude kaudu. Mõnega neist suhtlen tänase päevani aktiivselt, kuigi tuttavaks saime juba vist üle viie aasta tagasi. Enamusi olen näinud ka näost-näkku võrgupidudel, mis teeb kindlasti edaspidise suhtlemise lihtsamaks.
Arvan, et näiteks arvutimängude kaudu tutvusi luues on võimalik üsna hästi inimese iseloomust aru saada. Põhiliselt sellepärast, et peaaegu alati kasutatakse suhtlemisel mikrofoni. Inimesega rääkimine on ju palju lähedasem tegevus kui lihtsalt klaviatuuriga klõbistada.

Re: Tutvused internetist

Jyrgen Shuvalov
Alles hiljuti stalkisin huvi pärast vanu MMO tuttavaid. Mul oli samuti 2000 alguse poole palju tuttavaid erinevatest maailma osadest. Näiteks kaks väga lahedat USA-iisraellast, kellega ma suhtlesin tol hetkel rohkem kui oma klassikaaslastega või teiste IRL sõpradega. Hiljuti leidsin ühe neist facebookist üles ja tundub, et tal läheb hästi (:

Praegu on nii, et isegi päriselus kohatud inimestega oleks raske kontakti säilitada, kui ei oleks näiteks Facebooki vm online suhtluskanaleid.

Minu 16-aastane vend läheb varsti oma õpilasesindusega Taani, kus ta saab muuhulgas kokku ühe netist leitud sõbraga, kes on pärit UK-st. Kui kümmekond aastat tagasi oleks see võib-olla kahtlane tundunud, siis hetkel selliseid mõtteid ei teki. Saab sõbraga kokku, nagu ikka.

Olen nõus väidetega, mis ütlevad, et  tänapäeval online suhtlus ongi "päris elu".

Re: Tutvused internetist

dbuivolov
Olen tutvunud interneti kaudu ainult inimestega keda olen näinud reaalses elus ja juhul, kui mul ei olnud muud viisi temaga rääkida (näiteks, õppisime erinevates linnades). Viimane kogemus oli väga positiivne.
Dmitri Buivolov

Re: Tutvused internetist

SKralik
Mina pole kunagi olnud aktiivne jututubades käija või arvutimängude mängija, seetõttu on sisuliselt kõik
isiklikud tuttavad ja sõbrad tekkinud nö reaalse maailma kontaktidest. Küll on aga tööalaselt sageli juhtunud, et esmalt vahetatakse e-kirju/sõnumeid ja kui hiljem reaalselt kolleegiga näost näkku kohtuda, siis on mingisugune mulje inimesest juba olemas ja kontakt tekib kiiremini. Tundub, et netimaailmas on inimesed nii mõnigi kord avatumad ja suhtlemisaltimad ning esmane kontakt võib tekkida kiiremini, kui näiteks ühisüritusel, kus üksteist ei tunta. Üldiselt võetakse ikka tükk aega hoogu, enne kui suhtlema minnakse.
12