Uudisteportaalid kui digiaedikud

KärtToomel
Sattusin seekordset blogipostitust tehes mõttele, et ka uudiseportaale võib teatud mõttes digiaedikuteks pidada. Seal küll ei taheta otseselt su raha, vaid klikki (mille peale keegi teine maksab raha). Ja seega pannakse pealkirju a la "[kellelgi] on raske haigus", "[keegi] pani oma lapsele veidra nime" jmt, selle asemel, et kirjutada, mis haigus on või mis nimi siis pandi (sest siis jääks klikk ju tulemata, sest sellest ühest suures plaanis mõttetust faktist midagi enamat sellest artiklist ju lugeda pole).

Üritan ise tõesti jälgida, et kui pealkiri on ilmselgelt pandud ainult kliki saamiseks, siis ma põhimõtte pärast sellele ei kliki. Enamasti on need muidugi ka üpriski mõttetut laadi uudised, sest ei kujuta ette, et keegi paneks pealkirjaks näiteks "Just SELLE võõrriigi lennuk tungis Eesti õhuruumi" - ikka kirjutatakse selgelt, et tegemist oli Vene luurelennukuga, sest siin on selge uudisväärtus olemas ja klikid tulevad niigi.

Ka või kui palju teie jälgite, millised uudised on teie klikki väärt?

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

TauriAlas
Minul on hulk teemasid, mis mind huvitavad ja nende põhjal klikin ja loen. Näiteks majandus / ühisrahastamine / aktsiad / dividendid / personal finance jne.

Kui dividendidega seotud teemas pakutakse kusagil ääres mingit head raamatut osta, siis vahest ikka olen uurinud ja ei pea seda iseenesest pahaks. Pigem leida õigeid asju õige koha pealt kui valesid asju õige koha pealt.

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

karina.egipt
Eks need peakirjad varieeruvad, mida kollasem meediakanal, seda tõenäolisem on sealsetest pealkirjadest parajaid pärleid leida.
Uudisteportaali eesmärk on säilitada ja kasvatada lugejaskonda - seega valitakse artiklid ja pealkirjad vastavalt määratud keskmise lugeja profiilile. Kvaliteetsema ajakirjanduse nautimiseks tasub lihtsalt valida mõni muu allikas.

Viimasel ajal on meediamaastik siiski tibake paremaks muutunud ja nt enesetappude kohta enam uudisenuppe ei tehta (kahjuks on ka erandeid).

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

Anna Tõnnson
Mina näen asja selliselt: ühest küljest on kindlasti mingi hulk teemasid, mis koheselt mu tähelepanu köidavad, mingi hulk, millest ma kohe üle lähen ja siis jääb alles see osa, mille kavalad pealkirjad minus segadust tekitavad ning millele klikkides aeg-ajalt ennast täielikku rämpsu lugemas leian. Samas ei näe ma  ka põhjust enne kliki tegemist liiga pikalt kaaluda ja analüüsida, et ikka kui suure tõenäosusega see klikk nüüd valesse auku läheb, kuna see näib mulle veelgi suurema aja raiskamisena. Teen lahti, kui ei sobi, panen kinni.

Ja ka enda kohta käiva info jagamise/kogumise/suunamise jne kohta olen samal seiuskohal. Ühest küljest üritan mingist piirist alates oma privaatsust hoida ja oma tegevusi jälgida, teisalt aga ei tee (tõenäoliselt kuna hetkel puudub piisav viitsimine ja vastu näppe andev kogemus) ka ekstreemseid pingutusi digiaednike üle kavaldamiseks, kuna sellest saadav kasu oleks väiksem kui kulutatud ressurss.

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

KerstinKippar
Jälgin ja üritan enamasti selliseid pealkirju vältida, mis paistavad olevat ainult klikkide saamiseks pandud. Teinekord on see aga üsna keeruline, sest pealkirjad on petlikud ja uudise sisust alati täit ülevaadet ei anna.
Tegelikult olen ma ju ka kõigest inimene ja anna oma kliki vahel ka sellistele uudistele, mis pealkirja poolest täiesti absurdsed tunduvad - tahaks lihtsalt uudishimust teada, mis lugu see on, et pealkiri niisugune sai valitud...Üldiselt - meedias lasen küll ennast kohati "aedikusse ajada".  Aga uudiste kõrval olevad reklaamid ajavad küll närvi mustaks, klikin nende peal väga tihti kogemata.

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

Liina Saar
Olen nõus, et teatud mõttes võib tõepoolest erinevaid portaale digiaedikutest pidada. Kindlasti oleneb see paljuski ka portaalist endast ehk millisesse valdkonda see kuulub ning mis on selle eesmärk. Kasutajal on alati võimalus teha omad valikud, milliseid portaale ta külastab ja millele seejuures oma tähelepanu pöörab.

Samuti väga palju ei mõtle, milline uudis võiks klikki väärt olla või mitte. Kui midagi ei meeldi või pealkiri ei peakski sisule vastama, sulgen uudise pikemalt sellel peatumata. Igasuguseid ootamatult ilmuvaid või vingelt liikuvaid reklaame ignoreerin küll juba seetõttu, et need ei lase "rahulikult" portaali sirvida või mõnda uudist lugeda.
EL

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

EL
Ma usun ka, et uudisteportaale võib omamoodi digiaedikuteks pidada küll. Igal juhul üritatakse artiklile võimalikult köitev või huvi tekitav pealkiri panna, et klikke tuleks, olenemata sellest, kui palju sisulist väärtust artikkel endas tegelikult kannab. Mina ilmselt olen siiamaani liigitunud selle seltskonna alla, kes väga pikalt ei juurdle, millel klõpsata. Tõesti on ilmselt üks põhjuseid, et see kiire klikk käib kiiremini, kui uudise väärtuse kaalumine käiks. Kuigi nüüd sellele mõtlema hakates sain ma küll inspiratsiooni, et see viivuke kauem ehk mõnikord mõtlemiseks võtta.

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

KristiNõlvak
Samamoodi on ka Google-i poolt reklaamitud ettevõtetega. Näiteks kui otsingumootorist midagi otsid, siis satuvad esimesena just reklaamiraha Google-ile maksnud ettevõtted. Nende kulu pidi seda enam suurenema, kui palju klikke nad saavad. Seega ise olen vältinud just neid reklaamilinkide klikkimisi ja siis edasi kerinud kuni leheküljeni, kus ettevõte tegelikult asetseb ja seeläbi nende veebisaidi leidnud.
Uudiste osas ei ole ma varem klikkidele tähelepanu pööranud. Hea kui vajalik uudis kohe nägemisulatuses on, ebavajalikule ma enamasti ei klikigi.

Re: Uudisteportaalid kui digiaedikud

Jyrgen Shuvalov
Ma ei tunne, et peaks kuigi teadlikult otsustama linkide klikkimisel nende sisu üle. Pigem on igasugused klikijahtijad alateadlikult äratuntavad. Samas ei tähenda see, et mõned asjalikumad artiklid klikkide üle nö. õnnelikud poleks :)