arvutite kõnetuvastus?

rauno45
Mõtlen siis selle all igasuguseid progamme ja vidinaid mis suudavad inimese häälkäsu peale seda mingis keeles(kõige paremini töötab vist inglise keeles) tõlgendada programmi käivitamiseks või millegi muu tegemiseks, näiteks nagu iphonedes on vist siri ja mujal sarnased vahendid. On see midagi mida te igapäevaselt kasutate? Kui siis mis eesmärgil? On sellest kasu igapäevaste toimetuste lihtsustamiseks? Probleeme kõnest aru saamisega? Muud kasutusraskused? Ise pole veel kasutanud seega küsin selguse saamiseks teie käest.
eh

Re: arvutite kõnetuvastus?

eh
Ise ei kasuta, sest tihti on vaja mitu korda käsklust edastada ja hoopis kiiremini saab asjad aetud nuppe vajutades. Avalikus kohas omaette rääkimine ilmselt tekitab ka ebameeldivat tähelepanu - mõttejõul käskluse edastamine aga oleks privaatne ja lahe.

Re: arvutite kõnetuvastus?

AlekseiSuvorov
Sai kunagi 2000ndate alguses proovitud Microsoft Agent. Mitte väga edukalt - häälkäskluste äratundmine küll laias laastus töötas aga mugavust see ei lisanud - kiirem oli ikka "käsitsi" ära teha. Agent muideks kanti maha 2003a. niiet järelikult polnud ma ainus, kellel sellest vidinast kasu polnud.

Järgmine proovimine tuli juba nutitelefoni ajastul - nii iOS (küll ilma Siri'ta versioon) kui Androidi oma. Iseenesest käib küll aga kuidagi veider tundub olevat telefoniga rääkimine ilma teise inimeseta toru otsas. Ehk veidi napakas tunne. Seega väga ei kasuta.

Järgmine proovimine saab olema ilmselt Google Glass, kui see kunagi tuleb. Seal tundub olevat häälkäskluste andmine ja tõlgendamine sammu edasi teinud. Paljud küll kiunuvad, et Glass on kole aga mul pole kunagi erilist moetunnet olnud, niiet mind see aspekt ei häiri.

Re: arvutite kõnetuvastus?

GermoVali
Ise samuti ei kasuta igapäevaselt, kuid olen katsetanud Android seadmega ning tuleviku mõistes on tegemist siiski kasuliku rakendusega - kindlasti ohutum oleks autoroolis aadressi otsida läbi häälkäskluse kui ise toksida. Lisaks on vaegnägijatel lihtsam sisestust teha läbi häälkäskluse kui kirjutada.

Re: arvutite kõnetuvastus?

Jyrgen Shuvalov
Ostsin endale hiljuti iphone-i ja avastasin, et äratuskella on lihtsam lisada Siri abil kui käsitsi lisades  Varem pole kõnetuvastust praktilistel eesmärkidel kasutanud.

Re: arvutite kõnetuvastus?

MartinMand
Häälkäskluste rakendust on veidi katsetatud Xboxi kinectiga, androidil ning ka windowsi oma speech recognition rakendust. Xboxi puhul sai isegi tegelt päris hästi ning mugavalt käivitada mänge või siis filme, aga puudu jäi ikkagi töökindlusest, mõni päev kuuleb, teine päev mitte . Muidugi räägin hetkel esimese generatsiooni kinectist, Xbox One-i kinect 2 pidi väidetavalt edukam olema kuulamises, kuid sellega tekkis ka alguses paranoia. Xbox One-i on võimalik häälkäsklusega tööle panna, aga see ju tähendab, et ta kuulab ja analüüsib kogu su kõnet, mis sa ta läheduses teed. Microsoft muidugi lubab, et xboxist kõned edasi ei liigu, neid ei salvestata ning turvarisk puudub. Who knows! :D Androidil olen kasutanud Samsungi mingit kõnetuvastust (Peaks vist olema konkurent Sirile) ja google otsimist häältuvastusega. Google otsing sedasi on isegi päris mugav, juhul kui tahad inglise keelset fraasi guugeldada. Windows speech recognition oli niivõrd halb, et ei tahagi selle kohta midagi lisada.

Re: arvutite kõnetuvastus?

LiinaHellerma
Pole ka ise aktiivselt seda kasutanud ja ei usu eriti, et ka hakkan. Kuid näen, et see on teatud situatsioonides, nagu autoga sõitmine või jooksmine, parem variant. Samuti on see oluliseks abimeheks nägemispuudega inimestele ja neile, kes ei saa oma käsi kasutada.

Re: arvutite kõnetuvastus?

Kaidar
Pole kasutanud ja ilmselt ei hakka ka tulevikus niipea kasutama. Auto juhtimisel võiks see päris mugav olla, kuna praegust autot pole mõtet maha müüa ja midagi väga uhket asemele osta, siis telefoni ja Xboxi funktsioonid saan tehtud ka käsitsi.

Re: arvutite kõnetuvastus?

diananikolajeva
Mina kasutan vahel Siri't, helistamiseks, äratuskella panemiseks ja muudeks telefoni funktsioonide kasutamiseks. Kahjuks Eestis on Siri kasutamine suhteliselt piiratud. Siiamaani ei ole mul hääle tuvastamisega probleeme olnud, esimese korraga saab aru, mida ma tahan.
Kõnetuvastus on suhteliselt kasutu, kui inimene ei oska inglise keelt või kui on kõneprobleeme. See kehtiks ka arvutite kõnetuvastusele.

Re: arvutite kõnetuvastus?

DianaLohmus
Ise ei ole kasutanud, telecomi sektoris töötades olen seadistanud mõne vaegnägijast kliendi jaoks telefonile häälkäsklusi ja kõnetuvastust. Arvutil ei ole kasutanud/seadistanud.

Re: arvutite kõnetuvastus?

KärtToomel
(Eelmise) ülikooli ajal lõbustasime ennast vahel, lastes Nokia popimatel telefonidel eestikeelseid sõnumeid ette lugeda (aasta oli umbes 2007 ja telefoniks miski Nokia esimesi nutitelefone, siis veel nuppudega).

Windowsi 8.1 uuendusega ilmus Windows Phone'i Cortana-nimeline tegelane (plaani kohaselt siis Siri alternatiiv WP-le). Eesti keele tuge ei ole mõtet loota, aga paraku ei ole see Cortana regioonipiirangute tõttu Eestis üldse kasutatav (see haakub juba ühe varasema ITSPEA teemaga), seega ma ei oska tema otstarbekust kommenteerida.
Häälvalimist ei ole kunagi kasutanud, sest omaette rääkimine tundub tõepoolest pisut tobe.

Iseenesest päris lahe nähtus on ka YouTube'is pakutav subtiitrite lisamise võimalus, mis ilmselt põhineb samuti kõnetuvastusel. Eriti lahe on see, et osade videote puhul saab need subtiitrid veel omakorda lasta (ilmselt Google Translate abiga) eesti keelde tõlkida. Tulemus pole küll just riigikeele eksami vääriline, aga kui vaja mõnest serbia-horvaadi keelse video sisust üldpilti saada, siis parem ikka kui mitte midagi.

Re: arvutite kõnetuvastus?

TaaviLohmus
Igapäevaselt ei kasuta häälkäskluste rakendust, kuid olen Androidi seadme peal proovinud Google rakendust ning see tundub päris mugav. Kuna aga hääle tuvastamine toimib inglise keeles, siis mõningate eesti keelsete sõnade hääldamine programmi jaoks arusaadavalt on raske ja ei suudeta seda tuvastada.

Re: arvutite kõnetuvastus?

RobertVõsa
Häälkäskluseid oleks hea kasutada näiteks autoroolis olles. Kuigi Google on Androidi puhul teinud head tööd häälkäskluste implementeerimisel, tuleb päris tihti ikkagi lõpuks alla vanduda, telefon kätte võtta ja soovitud tegevus käsitsi ära teha. Arvatavasti häälkäsklused muutuvad aina paremaks ja võib-olla viie aasta pärast on asi juba ka reaalselt kasutatav.

Re: arvutite kõnetuvastus?

J.K.Valk.AK11
CONTENTS DELETED
The author has deleted this message.